aktuálně: 37 uzavírek, 19 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

"Nemyslíš - zaplatíš" se vrací na scénu

17. srpna 2011

Oddělení BESIP Ministerstva dopravy odstartovalo pod hlavičkou úspěšné značky „Nemyslíš - zaplatíš“ novou kontaktní kampaň se zaměřením na řidiče jednostopých vozidel. S kampaní, jejímž mottem je „Jízda o život,“ se veřejnost mohla setkat již v uplynulých týdnech na různých akcích určených přímo motorkářům.

Ilustrační foto

Řidiči motocyklů jsou dlouhodobě jednou z nejrizikovějších skupin účastníků silničního provozu. Například v loňském roce byla závažnost dopravních nehod s účastí motocyklu nejvyšší od roku 2006. V roce 2010 byl průměr 47,5 usmrcených osob na 1000 nehod, přičemž u řidičů osobních aut činil tento průměr pouze 11,6.

„Při pohledu na loňské nepříznivé statistiky se BESIP rozhodl této ohrožené skupině účastníků silničního provozu aktivně věnovat,“ říká vedoucí BESIP Kateřina Budínová a dodává „Motocyklisté jsou velice různorodou a ne zcela snadno oslovitelnou skupinou řidičů. Proto se snažíme jít jim naproti a nenásilnou formou zvýšit jejich povědomí o bezpečném ovládání silných strojů, poskytování první pomoci a v neposlední řadě o rizicích spojených s požitím alkoholu a návykových látek před jízdou.“

Kontaktní kampaň odstartovala koncem letošního července na motosrazu Motonálet v Nikolčicích u Brna a bude pokračovat i během září. Promotým BESIPu navštíví celkem šest akcí, které jsou mezi motorkáři známé a hojně navštěvované. V nejbližší době se tento tým představí v sobotu 27. srpna na srazu Motowims v Třebíči a následně 3. září na již 29. ročníku srazu Jawač v Jizbicích u Čechtic.

Za zvýšení povědomí o bezpečné jízdě se postavil i jediný zástupce České republiky v královské třídě MotoGP Karel Abraham mladší. Sám je občasným instruktorem motoškoly na Masarykově okruhu a má tak blízko i k běžným motorkářům pohybujícím se v provozu. „Vím, že naučit se jezdit na silné motorce není legrace. A sebelepší pilot může udělat při jízdě na hraně chybu. Na okruhu to většinou skončí rozbitou motorkou a roztrhanou kombinézou, zatímco na silnici má stejný pád tragické následky. Sám na motorce v provozu jezdím, ale nikdy neriskuju,“ říká motocyklový závodník Karel Abraham.

Za pravdu mu dává i ředitel služby dopravní policie plk. Leoš Tržil: „Bohužel se často setkáváme s nehodami, kterým by se dalo předejít, kdyby řidič motocyklu dokázal svůj stroj lépe ovládat. Spousta motorkářů stále neví, jak správně brzdit, jak správně zatočit nebo se vyhnout náhlé překážce.“ Tržilova slova dokazují i loňské statistiky. Z 96 usmrcených motocyklistů bylo viníkem nehody plných 62. Za 65 % smrtelných nehod si tak motorkáři mohli sami. Vedení BESIPu je přesvědčeno, že letní kampaň zaměřená na motorkáře pomůže snížit jejich hrozivě vysokou nehodovost.

-ric- ; Besip

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >