aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Další úsek R6 pro propojení Chebu a Karlových Varů

10. listopadu 2009

Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes zprovozňuje nový úsek v rámci výstavby rychlostní silnice R6 mezi Tisovou a Kamenným Dvorem. Úsek je dlouhý 7,5 km a předčasně zprovozněna bude levá polovina čtyřpruhu, po které bude veden jednosměrně provoz ve směru Cheb - Karlovy Vary. Konec stavby bude napojen na současně spuštěnou objízdnou trasu, z důvodu rekonstrukce mostu přes Ohři v rámci stavby „R6 Nové Sedlo - Sokolov“. Definitivní dokončení stavby je červen 2010.

Předmětem stavby je nahrazení stávající dvoupruhové komunikace I/6 novou rychlostní čtyřpruhovou komunikací. Stavba R6 Tisová - Kamenný dvůr, jež vede jižním směrem od Kynšperka nad Ohří, je součástí zkapacitňovaného propojení mezi Chebem a Karlovými Vary, respektive s hranicí Německa a Prahou.

Stavba navazuje na zprovozněný úsek rychlostní komunikace Cheb - Kamenný Dvůr a prodlouží jej o 7500 metrů ve směru na Karlovy Vary. Silnice je vedena souběžně se stávající komunikací I/6. „Projektovaný úsek silnice R6 Tisová - Kamenný Dvůr povede vzhledem k rozšíření komunikace k výraznému zvýšení plynulosti dopravy mezi Chebem a Karlovými Vary, k vyšší bezpečnosti přepravy cestujících na této trase a zmírnění ekologické zátěže pro okolí,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Součástí stavby je kromě hlavní trasy jedna mimoúrovňová křižovatka, úpravy či přeložky stávajících komunikací, přístupové cesty k přilehlým objektům nebo osm mostních konstrukcí. Technicky nejnáročnějšími stavebními objekty je pětice mostů na hlavní trase, jejichž délka odpovídá přibližně 1/4 délky celé trasy. Důvodem velkého podílu mostu je především průchod rychlostní silnice v těsném sousedství CHKO Slavkovský les. V rámci výstavby rychlostní silnice dochází i k úpravám vedení stávajících komunikací II. a III. třídy.

Stavba počítá také s vytvořením protihlukových stěn a s dalšími úpravami včetně rekultivace. Minimalizace negativních účinků dopravy na životní prostředí bude docílena dodržením závěrů dokumentace EIA pro fázi projektu, výstavby i provozu. Zasažená lesní zeleň tedy bude kompenzována náhradní výsadbou.

Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava. O nenávratný příspěvek Evropské unie je požádáno v rámci Priority 2 v oblasti podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T“.

Informace o stavbě:

Název stavby: R6 Tisová - Kamenný dvůr

Délka: 7540 m

Místo stavby: Karlovarský kraj

Cena stavby bez DPH: 2 127 672 232 Kč

Zahájení: 08/2006

Zprovoznění: 11/2009, resp. 06/2010

-ric- ; ŘSD

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >