Po náročných závěrečných testech v Norsku byla v pobočném závodě v Kvasinách zahájena sériová výroba Yetiho, nejnovějšího modelu Škoda Auto. V úterý 12. května 2009 sjel z montážní linky závodu Škoda Auto v Kvasinách první sériově vyrobený model Škoda Yeti.
Zahájením sériové výroby byl dovršen proces uvedení zcela nové, páté modelové řady značky Škoda, kterou společnost vstupuje do segmentu SUV. Prvním vyrobeným vozem je Yeti v barvě modrá aqua s motorizací 1.8 TFSI a pohonem všech čtyř kol. Spuštění sériové výroby předcházela řada zkoušek a jedna z posledních fází testování proběhla i u norského Osla.
Tamní lokalita nabízí na relativně krátkém úseku celou řadu různých povrchů a silnic odpovídajících většině běžných komunikací v evropských i klíčových mimoevropských zemích. Rozmanitost trati a klimatických podmínek ověřila důležité systémy ve voze - nastavení systému jízdní stability, topný výkon ventilační soustavy, klimatizace atd.
Testy tak na malém prostoru poskytly obraz o souhře všech řídicích jednotek, nastavení podvozku, akustickém komfortu a také sladěnosti off-road systémů.
K dispozici byl benzinový agregát 1.8 TSI a dieselový 2.0 TDI, v obou případech ve verzi s náhonem všech kol. V terénu bylo testováno chování vozu na lesních cestách a extrémní sjezdy a výjezdy spojené s novou funkcí asistent sjezdu z kopce, která řidiči umožňuje bezpečně překonat prudká klesání. Všechny motory v nabídce pro model Yeti jsou přeplňované turbodmychadlem a dodávají vozu agilní charakter.
Díky světlé výšce 180 mm a širšímu rozchodu kol má Yeti výjimečné jízdní vlastnosti nejen na silnici, ale také velmi dobrou prostupnost v terénu. Vůz nabízí nízkou spotřebu a emise CO2 a přináší tak odpověď na ekologické a ekonomické otázky spojené s třídou SUV. S modelem Yeti dostává zákazník kompaktní (rozvor 2578 mm), pokrokové a chytré SUV využívající Simply Clever řešení, jako například systém zadních sedaček VarioFlex, známý z modelu Roomster.
Rozměry vozu (délka 4223 mm, šířka 1793 mm a výška 1691 mm) umožňují zavazadlový prostor snadno zvětšit až na 1760 litrů. Zákazníci budou mít na výběr pohon předních i všech čtyř kol se spojkou Haldex čtvrté generace. K dispozici budou benzinové motory 1.2 TSI a 1.8 TSI a turbodiesely 2.0 TDI CR v několika výkonnostních variantách. První vozy se k zákazníkům dostanou na začátku léta.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.