aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Nákladní auta pod dozorem

12. března 2009

Dopravní policisté zdokonalovali své znalosti v oblasti kontrol technického stavu užitkových vozidel. Společně s pracovníky Centra služeb pro silniční dopravu zkontrolovali přes 160 vozidel a řidičů.

Školení, kterého se zúčastnilo 32 policistů z celé České republiky, bylo naplánováno na středu 4. března a čtvrtek 5. března. Cílem kurzu bylo seznámit policisty, kteří se problematikou denně na silnicích zabývají, s novinkami v oblasti technického vybavení a bezpečnosti. Na první několika hodinovou teoretickou část navazovalo rozsáhlé praktické cvičení v podobě dopravně bezpečnostní akce. Ta měla ověřit v praxi získané znalosti a zkušenosti. Kurz i samotné praktické cvičení ve spolupráci zaštiťovali pracovníci Ředitelství služby dopravní policie a Centra služeb pro silniční dopravu.

Na 12 stanovištích v Praze a Středočeském kraji se policisté a mobilní jednotky Centra služeb pro silniční dopravu věnovali kontrole technického stavu nákladních automobilů a dodržování tzv. sociálních předpisů vycházejících z mezinárodních směrnic. V průběhu dvou dnů bylo zkontrolováno 166 vozidel. Ve 33 případech byly zjištěny závady v technickém stavu, 3 vozidla musela být dokonce pro závady odstavena.

V několika případech byly kontrolovány také rozměry vozidel, díky tomu byly odhaleny dva automobily, které převážely nadměrný náklad bez příslušných povolení. V jednom případě bylo odhaleno také porušení předpisů upravující přepravu nebezpečných látek.

Pochybení v oblasti sociálních předpisů (dodržování předepsané doby řízení, povinných odpočinků a přestávek aj.) bylo zjištěno u 14 řidičů. Dvanácti zahraničním zaměstnavatelům (dopravcům) těchto řidičů byly uloženy kauce v celkové výši 210 000 Kč.

Uvedené výsledky dokazují, že školení profesionálů a spolupráce různých subjektů zabývajících se problematikou nákladní dopravy a hromadné přepravy osob, jsou velmi důležité. Jen díky profesionalitě pracovníků, kteří se kontrolami zabývají, je možné výrazně zvyšovat bezpečnost provozu a aktivně působit na snižování dopravní nehodovosti a jejích následků. Je zřejmé, že vozidlo, kterému nefungují brzdy nebo řidič, který řídí 15 hodin bez jediné přestávky, na silnice nepatří. Také proto se budou obdobná školení opakovat.

-ric- ; PČR

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >