V roce 1999 byla představena jako nástupce oblíbené, ale přece jen už zastaralé Felicie. A hned zabodovala - Škoda Fabia se dostala do finále odborné ankety Evropské auto roku a oblíbili si ji řidiči po celé Evropě. Dnes v Mladé Boleslavi sjíždí z výrobních pásů již její čtvrtá generace. Jaká je?
Škoda Fabia je nejmenší i největší zároveň. V současné době jde o nejmenší vůz v portfoliu naší největší automobilky. Zároveň jde o největší Fabii v historii. Délku 4,7 metru nepřekonala žádná předchozí generace, nepočítáme-li verzi kombi. Tu však dnes už Škoda nenabízí. Skoro by se o současné Fabii dalo říci, že je to malé-velké auto. Hodně těží z podvozkové platformy MQB A0, kterou sdílí například se Seatem Ibiza, Volkswagenem Polo nebo Škodou Scala. Ta umožňuje postavit nadstandardně široké i prostorné auto segmentu B. Co to znamená v praxi? Že Škoda Fabia odveze čtyři průměrně rostlé dospělé, aniž by někdo z nich trpěl. A k tomu i slušnou porci zavazadel. Kufrem o objemu 380 litrů se ještě před pár lety chlubily ty nejpraktičtější hatchbacky o třídu výše.
Škoda Fabia je samozřejmě v první řadě městským autem. Stále kompaktní rozměry dávají autu mrštnost a řidiči umožňují snadno zaparkovat. Komfortní podvozek si poradí s běžnými výmoly, kočičími hlavami i s dalšími nástrahami velkoměsta. Pohled od ceníku ale prozradí, že Fabia si troufá i daleko za něj. V příplatkové výbavě najdete širokou nabídku komfortních prvků včetně skvělého ozvučení, vyhřívaných sedadel nebo volantu. Ve Fabii v pohodě pokoříte i dlouhé vzdálenosti.
A nemusíte mít ani strach, že by na ně vaše auto nemělo dost síly. Základní motorizací je atmosférický zážehový tříválec o objemu 1 litr. Jeho 59 kW lze doporučit spíše na městské příměstské popojíždění klidnějším řidičům, ovšem konstrukční jednoduchost a neprůstřelná spolehlivost jsou jeho nepopiratelnými výhodami. Kdo touží po dynamice, nebo častěji jezdí po dálnici, sáhne po přeplňovaných agregátech. Jednotka 1.0 TSI může být naladěna na 70 nebo 81 kW. Silnější pak má dokonce šestirychlostní manuální skříň nebo volitelně sedmirychlostní automat DSG. Kdo však touží po skutečně univerzálním autě, může myslet ještě výš. Motor 1.5 TSI spojený výhradně se sedmirychlostním automatem kombinuje dynamiku i komfort. S tím klidně přejedete Evropu.
A kdo by toužil i po dávce stylu, zvolí výbavový stupeň Monte Carlo. Fabia je sice nejmenší Škodou, malá na univerzální použití ale rozhodně není.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.