aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jihlava se dočkala očekávaného obchvatu

13. srpna 2008

Ředitelství silnic a dálnic dne 30. července 2008 slavnostně otevřelo nový úsek silnice I/38 jihozápadně od města Jihlavy. Téměř 3,5 km dlouhá stavba kompletuje obchvat města Jihlavy a je součástí velmi významného tahu Jihlava - Znojmo - Vídeň.

Silnice I/38 navazuje na první část obchvatu Jihlavy mezi Jiráskovou ulicí a silnicí II/602 směrem na Pelhřimov. Tato část obchvatu byla otevřena v červenci 2004.

Stavba pokračuje severně od městské části Pístov, kde kříží silnici III/4062 a pokračuje údolím Pístovského potoka. Na konci stavby je přeložka silnice I/38 u zahrádkářské kolonie dočasně zakončena a napojuje se na stávající silnici I/38. Definitivním řešením tohoto provizorního úseku bude mimoúrovňová křižovatka jako součást pokračování přeložky silnice.

Hlavním významem nového obchvatu Jihlavy na silnici I/38 je odklonění tranzitní a lokální dopravy z centra města. Vedle toho také zamezení výrazného překračování povolených limitů exhalací a hluku, které zatěžují obyvatele podél průtahu silnice. Otevřením přeložky silnice I/38 se zlepší dopravní obslužnost a podpora rozvojových aktivit. Dojde také ke zvýšení dopravní bezpečnosti.

Velkým významem je spojení s Rakouskem, přičemž posílením průjezdnosti silnice I/38 lze očekávat další rozvoj mezinárodní spolupráce.

V původní projektové dokumentaci se počítalo s výstavbou kompletní čtyřpruhové směrově rozdělené komunikace. Nakonec byla realizována pouze pravá polovina čtyřpruhové komunikace, stejně jako první část obchvatu.

Při současné i výhledové intenzitě dopravy by jižní část obchvatu měla vyhovět na období minimálně 20 let. Realizace této stavby byla prioritním zájmem města Jihlavy a je financována v plné výši Státním fondem dopravní infrastruktury. Silnice I/38 není vedena chráněným územím či pásmem, proto nijak nedošlo k zásahu nebo poškození krajinného rázu.

Informace o stavbě:

Název stavby: Silnice I/38 Jihlava-obchvat jih

Místo stavby: kraj Vysočina

Cena stavby: 425 760 000 Kč

Délka stavby: 3348 m

Zahájení: únor 2006

Zakončení: červenec 2008

-ric- ; -řsd-

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >