Před Passatem jsem jezdil s Mercedesem-Benz W 210 220 cdi, r. v.1997, auto jezdilo od začátku jako taxi, takže téměř po 10 letech a 700 000 tis. km jsem se rozhodl koupit něco novějšího. W 211 tu dobu stály pořád přes půl milionu, superba ani BMW jsem nechtěl.
Rozhodl jsem se koupit passata ze zabaveného leasingu. Po měsíci hledání jsem našel pěknou B6 v kombíku, 96 kW, v solidní výbavě, se servisní knížkou za 320 tisíc. Po ohledání známým mechanikem jsem dostal slevu 30 tis. (manžety homokinetických kloubů, nefungující ostřikovače xenonů a pár dalších much).
Po týdnu jsem s autem vyrazil do ulic a čekalo mě první nemilé překvapení - docela těžce sem si zvykal zpátky z automatu na manuál. Obzvláště v kolonách to bylo utrpení, ale postupem času jsem si zvyknul. Další věc - docela nepohodlné sedačky oproti mercedesu, ale lepší než octávie I (cesta do Francie a zpět - docela utrpení). Některým se to možná zdá jako nepodstatné věci, ale kdo tráví víc času za volantem, tak by se mnou měl souhlasit.
Poslední, co mě zarazilo, že autu je nejlíp kolem 2 tis. otáček - mercedesu se nejvíc líbilo kolem 1 500, takže byl míň hlučný. Velkou výhodou passata je určitě spotřeba a servisní náklady - kolem 1 tisíce km na plnou nádrž, to bylo velmi potěšující, dále servis - po téměř 100 tis. km jsem zatím měnil jen spotřební věci (olej, filtry, destičky, přední kotouče, hadici sání vzduchu turba a jeden xenon, manžety kloubů, stabilizátory).
Žádná výrazná závada se neobjevila a auto mě nikdy nenechalo stát. Tlumiče, ramena a nápravy jsou zatím původní a nezdají se být zralé k výměně, taktéž spojka a převodovka. Jen jednou za čas prasknou manžety kloubů, ale to není žádná tragédie, chce to jen občas zkontrolovat.
Závěrem bych řekl že z mého pohledu je passat skvělý dělník a pokud dostane to, co potřebuje, tak je to i docela držák a nenáročný polykač kilometrů. Nepřeceňoval bych jej ale, jak to mnozí dělají, designově je pěkný, technicky spolehlivý, ale v mém srdci zůstává na prvním místě značka Mercedes-Benz.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.