S elektromobily Octavia Green E Line zahájila dnes ŠKODA v okolí Mladé Boleslavi praktické testy elektrického pohonu v každodenním provozu. Octavia Green E Line je prvním čistě elektricky poháněným vozem české automobilky. Cílem zkušebního provozu je získání praktických uživatelských zkušeností s elektrickým pohonem v běžném silničním provozu.
„Octavia Green E Line dokazuje naši technologickou kompetenci na poli elektromobility a je milníkem v rámci naší rozsáhlé strategie trvale udržitelného rozvoje,“ zdůraznil předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš vývoj probíhá v těsné součinnosti s koncernem Volkswagen.“
Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva za oblast Technického vývoje, dodává: „ŠKODA a celý koncern Volkswagen jsou dlouhodobě zaměřeny na trvale udržitelnou mobilitu na bázi regenerativních zdrojů energií. Elektrický pohon bude pro bezemisní mobilitu bezpochyby nabývat na významu. Ve polupráci s koncernem jsme na velice dobré cestě.“
Zkušební flotila vozů Octavia Green E Line má poskytnout důležité poznatky pro další vývoj elektrického pohonu až do stavu připraveného pro sériovou výrobu. Výchozím modelem pro elektromobil se stala ŠKODA Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru.
Elektromotor podává maximální výkon 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct vteřin. Maximální rychlost činí 135 km/h.
Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontového akumulátoru. Dojezd 140 kilometrů splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do zaměstnání. Akumulátor se skládá ze 180 jednotlivých článků o průměru 55 mm a o délce 233 mm. Baterie disponuje energií 26,5 kilowatthodin, její hmotnost činí kolem 315 kilogramů. Blok je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.
Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. ŠKODA přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek. „Největší efekt v krátké době přináší rychlé snižování spotřeby. Intenzivně proto pracujeme na tom, abychom dále snižovali spotřebu paliva a emise CO2,“ zdůrazňuje Dr. Scholz.
S úspornými motory a nízkými spotřebami patří vozy ŠKODA již dnes k nejhospodárnějším automobilům na trhu. Nejnovějším příkladem je nový model Citigo, který byl na český trh uveden ke konci roku 2011 a na jaře 2012 vstoupí i na další evropské trhy. V nejúspornější verzi Green tec činí kombinovaná spotřeba 4,2 l/100 km a emise CO2 97 g/km.
Napříč celou modelovou paletou značky ŠKODA vypouští v současné době celkem sedm variant motorů a převodovek méně než 100 gramů CO2 na kilometr, 63 verzí dosahuje hodnot pod 130 gramů.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.