aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Martin Prokop zradila v boji o prvenství technika

19. května 2008

Martin Prokop předvedl v Sardinské rally s Polákem Michalem Kosciuszkem nádherný souboj o prvenství. Bohužel v závěru šestého podniku letošního mistrovství světa si jihlavský pilot vybral pořádnou dávku smůly: V předposlední rychlostní zkoušce Rally Sardinia to byly závažné technické problémy jeho Citroenu C2 S1600, které mu zabránily dobojovat duel s Kosciuszkem a získat tak první, nebo druhé místo v klasifikaci JWRC v Rally Sardinia.

Pouhých pět desetin sekundy dělilo soupeřící piloty po druhém dni Sardinské rally a do její závěrečné etapy Martin Prokop startoval s jasným cílem - prosadit se vůči Michalu Kosciuszkovi a ze středomořského ostrova si odvést pohár za vítězství.

V první nedělní rychlostní zkoušce Martin Kosciuszkovi nestačil a ten tak mohl svůj těsný náskok rozšířit na téměř šest vteřin. Vzápětí však český jezdec Polákovi atak vrátil a svou nevýhodu znovu zminimalizoval, na 1,4 vteřiny. Přesto v cíli čtrnáctého měřeného úseku vyjádřil svou nespokojenost s vystoupením ve třetí etapě: „Nejsem spokojený se svou dnešní jízdou. Auto funguje dobře, je to jenom ve mně.“

V další vložce byl opět úspěšnější v průběžném pořadí vedoucí Kosciuszko, který tak po RZ 15 Prokopovi unikal o 7,4 vteřiny. Tehdy podle původního harmonogramu měly následovat ještě dvě rychlostní zkoušky, 18kilometrová Sorilis a necelé tři kilometry měřící Liscia Ruja, o níž byl nakonec program Rally Sardinia zkrácen kvůli množství diváků na trati.

Martina Prokopa postihly technické problémy jeho Citroenu C2 S1600 v rychlostní zkoušce Sorilis, která byla poslední vložkou Sardinské rally. V RZ 16 poklesl tlak paliva 'cé-dvojky' a auto dokonce začalo hořet. Martin byl nucen zastavit na trati měřeného úseku, a přestože se mu spolu s Janem Tománkem podařilo technickou závadu odstranit, jejich ztráta v cíli RZ 16 činila téměř 29 minut.

„V polovině vložky nám povolil jeden vstřik, a začalo pod velkým tlakem unikat palivo do motorového prostoru. Požár sice nenastal, ale auto se díky ztrátě tlaku paliva po pár metrech zastavilo. Začali jsme to řešit, ale oprava trvala 30 minut. Dopadlo to nejhůř jak mohlo. Přijde mi to docela kruté, ale bohužel i to se občas stává. Dneska to bylo zajímavé. Podle mezičasů jsme to navíc měli v této 'erzetě' rozjeté tak, že jsem věřil, že se dostaneme na první místo.“

„Je to největší zklamání v mém dosavadním závodění. Závod to byl jinak výborný. Jet s někým ve vteřině 3 dny, to je nádherné. Auto fungovalo skvěle, za to patří můj dík Romanu Krestovi a celému teamu. Uznání a dík patří také českým fandům, ti byli fantastičtí, podpora byla výborná, moc jim tímto děkuji.“

„Nyní nás čeká úterní vývojový test s 'enkem', tak abychom se posunuli dopředu. A po pár dnech klidu šampionát v 'enkách'. Musíme zkusit zabojovat v tomto šampionátu a spravit si tak chuť.“

Jipocar Racing

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >