aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Mistrovský titul pro Petáka s Benešovou

29. srpna 2007

Posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová si s předstihem zajistila titul ve skupině A. Přesto zůstává Barum Rally i pro letošní rok zakletou soutěží. Příbramskou dvojici zradila poloosa na jejich Renaultu Clio S1600 a cíl nespatřila.

Posádka Hroch Rally Teamu vstoupila do letošního ročníku Barum Rally, jenž byla součástí šampionátu IRC se startovním číslem 31. Hned od prvních metrů soutěže sváděla česká dvojice souboj se Simonem Jeanem Josephem, který startoval s Citroënem C2 S1600. Na úvodní městské superspeciálce ztratil příbramský jezdec na svého soupeře přes osm vteřin a zařadil se na třetí místo za Josepha a Solu. Lépe vyšel Petákovi úvod sobotní etapy, kdy zajel dvakrát druhý nejrychlejší čas, což znamenalo posun se ztrátou osmnácti vteřin na druhé místo za Josepha. „Velice nás potěšila skutečnost, že držíme krok se Simonem. Po třech rychlostních zkouškách jsme na něho příliš neztráceli. Jelo se nám velice dobře. Bohužel potom nám praskla poloosa a bylo po závodě. Mrzí mě to, protože se nám jelo opravdu skvěle a navíc jsme chtěli protrhnout smůlu na Barumce,“ smutnil Josef Peták.

Příbramské dvojici se do třetí rychlostní zkoušky dařilo i v celkové klasifikaci, kde posádce Renaultu Clio S1600 patřilo patnácté místo absolutně. Mezi českými posádkami jeli na pátém místě. I přes odstoupení kvůli technické závadě získala posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová mistrovský titul ve skupině A. Dopomohlo jim k tomu odstoupení Jaromíra Tarabuse, jenž v průběhu první etapy havaroval. „Chtěli bychom poděkovat celému našemu týmu, všem mechanikům a sponzorům, bez nichž bychom titul ve skupině A nezískali. Zároveň zveme všechny fanoušky na naši domácí Rally Příbram, kde samozřejmě nebudeme chybět,“ okomentovala úspěch v podobě zisku titulu příbramská dvojice.

Zlínské rally předcházela ještě účast Josefa Petáka v rámci testování Renaultu Clio R3 v Bělé pod Bezdězem, kam francouzský tým zavítal v rámci přípravy na Rallye Deutschland. Osminásobný český šampión skupiny A okusil francouzskou novinku na vlastní kůži a rozhodně nebyl z vozu zklamaný. „Vůz se za poslední měsíce hodně zlepšil. Výborně se ovládá, podvozkově je výborný. Navíc by měl být v krátké době osazen výkonnějším motorem. Pokud se tak stane, velmi se přiblíží vozům S1600,“ zhodnotil testovací kilometry sedmačtyřicetiletý jezdec.

Vraťme se však k Barum Rally. Na trati třetí rychlostní zkoušky došlo k tragické nehodě, kde vyhasl život spolujezdce Luďka Kocmana. „Chceme vyjádřit rodině a příbuzným upřímnou soustrast,“ dodává závěrem celý Hroch Rally Team.

Marek Felt

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >