Soutěžní tým Motorsport Kopecký s předstihem odcestoval na jihozápad Evropy, neboť před startem druhé soutěže letošního seriálu Intercontinental Rally Challenge měl pilot Jan Kopecký naplánovaný test v dějišti samotné rallye.
V Portugalsku panuje nádherné slunečné počasí a teploty přesahují výrazně pětadvacetistupňovou hranici.
Připravený šotolinový testovací úsek dlouhý téměř pět kilometrů byl pochopitelně velmi prašný a věrně tak simuloval podmínky, které lze s největší pravděpodobností očekávat během Portugalské rallye. Úvodní část byla sestavena z rychlých pasáží s několika horizonty a skoky, druhá polovina testu byla naopak nesmírně technická.
Úkolem testu bylo především odjet další potřebné kilometry na nezpevněném povrchu s vozem specifikace S2000. Jan Kopecký během testu absolvoval přibližně sto kilometrů ve velmi ostrém tempu. Před startem úvodní rychlostní zkoušky v pátek 9.května ještě posádku Jan Kopecký-Petr Starý čeká ve středu technická přejímka a ve čtvrtek oficiální shakedown. Do té doby soutěžní vůz Peugeot 207 S2000 projde důkladnou kontrolou a repasí v servisním zázemí týmu Motorsport Kopecký.
„Po Turecku nás čeká v Portugalsku druhá šotolinová soutěž zařazená do seriálu Intercontinental Rally Challenge. Nicméně rychlostní testy obou soutěží jsou velmi odlišné. V Turecku se po vyjetí nezpevněného povrchu objevovaly na trati velmi tvrdé plotny, které by se daly vzdáleně přirovnat k asfaltovému povrchu. Naopak v Portugalsku nás čekají prašné erzety, jejichž povrch i podklad se neustále drolí a sype. Pokud bych měl vybrat jinou podobnou soutěž, kterou jsem v minulosti absolvoval, přirovnal bych zdejší rychlostní zkoušky k erzetám v Řecku.
S testem jsem spokojen, s každým odjetým kilometrem na šotolině získávám na jistotě a posouvám jízdu s vozem specifikace S2000 postupně dál.
Do Portugalské rallye odstartujeme se startovním číslem 3, které není v této soutěži optimální. Budu se muset vyrovnat především s vyprašováním trati. Z loňské sezóny mám určité zkušenosti s portugalskými erzetami a vím, že velmi rizikovým faktorem jsou hlavně velké kameny vylamující se z nezpevněného podkladu. Stále hrozící defekty pneumatik mohou velmi výrazně ovlivnit průběh a výsledek soutěže.
V Portugalsku se sešla skvělá konkurence a soutěž bude atraktivní nejenom pro posádky, ale především pro diváky. Nejenom proto se na start soutěže nesmírně těším,“ řekl pilot Jan Kopecký.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.