aktuálně: 37 uzavírek, 13 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Semerádové se v Chuchli bavili

8. prosince 2011

Pro Martina a Josefa Semerádovi byl XVII. TipCars Pražský Rallysprint posledním závodem roku 2012, a tak domácí závod pojali jako rozloučení se sezonou automobilových soutěží rally a poděkování všem přátelům a partnerům týmu. Na start závodu se postavili s identickými Mitsubishi Lancer EVO IX a hned od začátku pořádně tlačili na pilu.

V případě Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechy bylo tlačení na pilu tak silné, že z toho byla pořádná krizovka hned v úvodní rychlostní zkoušce, která naštěstí skončila bez úhony pro karoserii vozu. Při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Karlík - Roblín zase odešla převodovka na voze Josefa Semeráda a mechanici týmu se pustili do souboje s časem, aby vše stihli opravit do startu okruhových rychlostních zkoušek ve Velké Chuchli, v aréně, která byla na místě připravená pro diváky, a která obsahovala několik atraktivních partií včetně skoků. Začátek Pražského rallysprintu tak byl pro tým docela dramatický.

„Okruh na pražském Strahově má svoje nezaměnitelné kouzlo, ale myslím si, že Chuchle má taky něco do sebe. Podle mě se podařilo postavit atraktivní a náročnou trať, která bavila jak nás jezdce, tak se mohla líbit i divákům. Samozřejmě, vždy je co zlepšovat, ale celkově se mi líbilo to, že bylo vše na jednom místě a nebyl problém sledovat celou trať rychlostní zkoušky z jednoho místa. To se vám nikde jinde nepoštěstí,“ říká na adresu arény ve Velké Chuchli Pepa Semerád, který po tom, co jej přibrzdil technický problém, závod pojal hlavně jako zábavu. Na poslední dvě rychlostní zkoušky dokonce na svůj vůz obul šotolinové pneumatiky, které na asfaltu a betonu více klouzaly, ale zase na šotolině poskytovaly lepší grip. Se spolujezdcem Martinem Kamišem to nakonec dotáhl na osmé místo absolutně a čtvrté mezi velkými 'enky'.

Martin s Bohoušem také patřili k těm posádkám, které ve Velké Chuchli bavily diváky širokými smyky a pořádnými smyky, ale nechybělo jim nasazení a rychlost. V posledních dvou rychlostních zkouškách z toho dokonce bylo třetí a druhé místo absolutně. „Závod jsme si přijeli hlavně užít a zkusit si zase s Bohoušem spolupráci v autě. Vše se povedlo, a doufám, že i diváky jsme pobavili. Vítězství mezi produkčními vozy mě těší, ale nepřikládám mu velkou váhu. Uvidíme, jak nám to půjde na dalších soutěžích v nové sezoně, která nás čeká,“ dodává Martin Semerád.

I dalším závodníkům ze Semerád Rally Teamu se Pražský Rallysprint povedl, a tak se Jirka Petrášek s Jirkou Káňou mohli v kategorii historiků věnovat bavení diváků kolečky a smyky, protože o vítězství se mohli připravit jen oni sami. Vláďa Mandík s Filipem Dohnálkem si ve Velké Chuchli užili několik výletů mimo trať ale i tak patřili k nejrychlejším dvoukolkám v poli. Vláďa ukazoval, že i diesel s pohonem předních kol může být hodně atraktivní na koukání, což diváci několikrát ocenili bouřlivým aplausem.

XVII. Tipcars Pražský Rallysprint Semerád Rally Team hodnotí kladně, jako povedenou akci za pěkného počasí, která lidem v hlavním městě mohla přiblížit krásy rallysportu. Třeba se mezi přihlížejícími našlo několik nových fanoušků rallysportu, které sprint podnítí k účasti na některé z pěkných automobilových soutěží rally po celé republice. A o to jde v Praze především. Semerád Rally Team přeje všem svým fanouškům, ale vlastně všem fanouškům motorsportu pěkné a pohodové vánoční svátky a radostné shledání na některé z automobilových soutěží rally krátce po novém roce.

Semerád Rally Team

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >