aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Nedokončená vyškovská premiéra Milana Kneifela

6. května 2008

Český sprintový šampionát odstartoval úvodním podnikem ve Vyškově, jehož se účastnila i posádka Pegas Rally Teamu, Milan Kneifel - Radim Strnad. Zlínská dvojice usedla do nově postaveného vozu Peugeot 206 S1600 z dílen kladenské firmy V-Group.

Den před Böttcher rally proběhlo první testování v okolí dějiště závodu, při kterém pomáhal s nastavením “Sněhurky“ i Jaroslav Starý. Vzhledem k tomu, že test proběhl bez větších problémů, uléhal Milan Kneifel večer s klidem.

V den závodu věstila předpověď počasí déšť, což vzali Milan s Radimem za své a podle toho přizpůsobili nastavení vozu. Cíl byl jednoznačný, neudělat zbytečné chyby, které by mohly stát posádku dobré umístění. „Bylo nám jasné, že Honza Kopecký dokáže zajíždět dobré časy i na oněch pověstných vratech od stodoly, proto byl očekávaným favoritem skupiny A. Soustředili jsme se tedy na boj o druhou příčku, kde byly šance poměrně vyrovnané,“ doplnil Milan.

První problém se vyskytl hned na druhém testu, kdy po sjezdu z kopce následovala zatáčka ztížená balíkem slámy, do které Milan nenajel úplně ideálně, zatáhl ruční brzdu, poté se dvěstěšestka přetočila a skončila zaklíněná přední a zadní částí v konstrukci mostu. Zde Milan nabral velkou časovou ztrátu, ale nakonec se mu podařilo vůz „vyprostit“ a mohl pokračovat dále v soutěži.

Od třetího měřeného úseku se začala projevovat drobná úskalí, která skýtá nově postavený závodní speciál. Nejdříve začala varovat ručička na ukazateli teploty vody, teplota dosahovala až 110°C, pak začal stříkat olej ze servořízení, vlivem toho se zasekával volant a posledním problémem byl propadající se brzdový pedál. „Servo se nám povedlo opravit v následném servise a závadu na brzdách jsme taktéž přisuzovali vyteklému oleji,“ popsal řešení problémů Milan. Ovšem i po dolití oleje se pedál stále propadal.

Před šestou rychlostní zkouškou již začínaly padat drobné kapky a Milan se dozvěděl, že Petr Zedník odstoupil. „Chtěli jsme zatáhnout a urvat nějaké sekundy pro sebe, protože pořadí bylo hodně vyrovnané a určitě by nám to pomohlo k lepšímu umístění. Po celou zkoušku jsme jeli dobře, avšak v prudkém pravém odbočení jsem špatně najel, auto se v rejdu nadzdvihlo, což nevydržel kloub poloosy,“ dodává zlínský jezdec ke svému vypadnutí.

„Za soutěže máme spíše smíšené pocity. S autem jsme spokojení i přes ty dětské nemoci, kterými se projevuje každý nový stroj. Především nás však mrzí, že jsme v pěkné a vyrovnané soutěži udělali dvě chyby a nedokončili ji. Každopádně musíme před dalším závodem více testovat a věnovat se nastavení vozu. Jsme rádi, že jsme mohli ve Vyškově vidět naše fanoušky, a rádi je uvidíme i v Lužických horách,“ prozradil závěrem Milan Kneifel.

Dominik Čevela

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >