aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Černý s Citroënem DS3 R3T uspěl na Rallye du Var

29. listopadu 2011

57. Rallye du Var (24. - 27. listopadu 2011) byla posledním letošním závodem v kalendáři celoevropského seriálu Citroën Racing Trophy 2011. Ten vyvrcholil právě na závěrečné soutěži francouzského šampionátu, kde posádky ze všech koutů Evropy bojovaly o atraktivní finanční prémie.

Na soutěži s centrem v Sainte Maxime na Francouzské riviéře nechyběly ani dvě české posádky Jan Černý - Pavel Kohout a Egon Smékal - David Šmeidler. Na jejich vozy Citroën DS3 R3T čekalo dvanáct náročných rychlostních zkoušek o celkové délce 229,52 km.

Příbramská dvojice Jan Černý - Pavel Kohout se během třídenního závodu posouvala neustále vzhůru výsledkovou listinou. Jejich poznávání specifických francouzských tratí, stejně jako vozu Citroën DS3 R3T, se kterým startovali teprve potřetí, se zastavilo na 20. místě absolutně a sedmé pozici v nabité konkurenci třídy R3. V poslední zkoušce zajeli mezi dvoukolkami 5. čas. Vítězem kategorie vozů s jednou poháněnou nápravou se stal domácí Arzeno s Citroënem DS3 R3T.

„Rallye du Var byla krásnou soutěží a bylo dobře, že jsme se pro start rozhodli. Některé vložky se nám líbily víc, některé méně, s tím souvisely dosahované časy. Soutěž jsme odjeli bez technických problémů, bohužel během druhé etapy mě začaly bolet záda a to byl ve druhé půlce soutěže jediný handicap. Ale i přes tento fakt jsme dali do závěru maximum a během poslední zkoušky se dostali ve třídě výše,“ komentoval start ve Francii Jan Černý. „Na podobných tratích je to s DS3 jednodušší než u nás, a proto jsou dvoukolky ve výsledcích hodně vysoko. Určitě stále vnímám rezervy vozu, a tak jízda francouzských konkurentů mi ukázala další směr,“ dodal příbramský jezdec.

„Soutěž byla extrémně náročná na rozpis i čtení. Začínali jsme potmě, což nebylo úplně příjemné, ale rychle jsem se rytmu a situaci přizpůsobil. V dalších průběhu vše fungovalo výtečně, i díky dobře napsanému rozpisu,“ dodal spolujezdec Pavel Kohout.

Posádka Egon Smékal - David Šmeidler zdárně absolvovala pouze dvě etapy francouzské soutěže. Před závěrečným dnem zradilo zlínskou dvojici palivové čerpadlo a musela ze soutěže odstoupit. „Už večer jsme museli auto do uzavřeného parkoviště dotlačit, ráno jsme bohužel nenastartovali,“ objasnil Egon Smékal.

-pr-

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >