aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Úspěšné vystoupení Fabie R2 na italské šotolině

21. listopadu 2011

Soutěžní speciál z dílen Impromat Motorsport se poprvé představil na nezpevněném povrchu. A nutno dodat, že premiéra vozu Škoda Fabia R2 na šotolině opravdu nemohla dopadnout lépe!

Tým se opět vydal do Itálie, ve spolupráci s osvědčenou dvojicí - společnost Vieffecorse a pilot Elwis Chentre -se Fabia R2 postavila na start Ronde Balcone delle Marche. Soutěž v Toskánsku byla první ze seriálu Challenge Raceday Ronde Terra 2011-2012. Tyto krátké rallysprinty se jezdí na jedné rychlostní zkoušce na čtyři průjezdy, podle pravidel se do celkových výsledků započítávají tři nejlepší časy. Ve startovní listině můžeme najít nejen zajímavá jména, ale hlavně celou řadu atraktivních závodních vozů, počínaje kategorií WRC, přes Lancery a Imprezy, S2000, silné R3, S1600 až po běžné speciály skupin A či N.

První podnik v okolí Cingoli provázelo chladné, ale slunečné počasí. Závodilo se tedy na suché a vymrzlé šotolině. Posádka se startovním číslem 8 na dveřích vyrážela do závodu s odhodláním bojovat o přední příčky v kategorii 2WD. A čas po prvním průjezdu nasvědčoval tomu, že na předních příčkách budou!

„Fabia R2 opět potvrdila technické kvality a potenciál, který lze na trati využít. Poměr točivého momentu, výkonu motoru a odstupňování převodovky jsou silné stránky vozu a velmi mi připomínaly pocit jízdy s vozem S1600, se kterým jsem získal třikrát titul národní kategorie! Přidáte-li k tomu ideální nastavení pro dané podmínky a skvělé jízdní vlastnosti auta, dosahuje Fabia úrovně až nemyslitelné pro třídu R2,“ prohlásil Elwis Chentre.

Dvojice Chentre - D´Herin si udržela stabilní tempo po celou dobu závodu, během kterého se stále pracovalo s nastavováním auta. Výsledkem bylo fantastické 15. místo v absolutním pořadí a hlavně vítězství mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a ve třídě R2! Tento výsledek jasně ukázal kvality a možnosti posádky i vozu na nezpevněném povrchu. Takoví borci, jako Alessandro Broccoli s Cliem R3 nebo Alex de Angelis s Citroenem C2 R2, tentokrát na česko-italské spojení nestačili.

„Díky možnosti testování a kvalitní práci techniků týmů Impromat i Vieffecorse jsme našli to pravé nastavení na zdejší povrch a mohl jsem bojovat od samého začátku na špici. Konečný výsledek nás velmi těší, možnost soupeřit o vedení s jezdcem takového formátu, jako je Alessandro Broccoli v silném Cliu R3 je pro nás úžasná. Výsledek je lepší něž jsme očekávali. Jsme první ve skupině v Challenge a to je velmi dobrá výchozí pozice do dalších závodů. Nebudeme chybět ani na startu Prealpi Mastershow začátkem prosince a opět chci bojovat o první místo!“ řekl v cíli šťastný pilot.

Škoda Fabia R2 tak slaví další úspěch, který by měl ještě více zvýšit zájem o tento vůz. Dalším podnikem bude již zmiňovaná Prealpi Mastershow v podhůří Alp začátkem prosince.

Marek Pléha

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >