aktuálně: 37 uzavírek, 36 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Tlusťák nekončí spolupráci s Mitsubishi

4. listopadu 2011

Výborné čtvrté místo v absolutním pořadí získal na závěrečném mistrovském rallysprintu sezony ve Vsetíně zádveřický jezdec Antonín Tlusťák. Úřadující vicemistr Evropy startoval ve valašských kotárech premiérově na voze Mitsubishi Lancer WRC 05 z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Původně se předpokládalo, že se jedná o jednorázovou spolupráci, nicméně Tlusťák se představí se stejným vozem i na Autogames RallyShow v Uherském Brodě.

Vsetínský rallysprint přilákal ke startu kompletní špičku šampionátu v jednodenních soutěžích, neboť ve hře byl český titul ve sprintrally pro letošní rok. Navíc startovní pole obohatili vedle Antonína Tlusťáka další přední jezdci jako například Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) nebo Grzegorz Grzyb z Polska (Peugeot 207 S2000). Více než konečné čtvrté místo v absolutním pořadí překvapil atraktivní styl jízdy pro diváky a především dosažené časy na jednotlivých rychlostních zkouškách.

„Bylo to fantatické a jsem nadmíru spokojen. Společně se spolujezdcem Martinem Tomečkem jsme si soutěž parádně užili. Zkrátka z naší strany se jednalo o perfektní výsledek, všechno vyšlo, jedním slovem super. Vůbec jsem neměl představu, jaké budeme zajíždět časy na rychlostních zkouškách a byl jsem mile překvapen,“ uvedl Antonín Tlusťák, který měl krátce před soutěží možnost seznámit se s vozem při jednodenním testování na Zlínsku. „Měli jsme k dispozici anglického inženýra, který nastavil setup z Rally Monte Carlo. Provedli jsme čtyři drobné změny na nastavení vozu a najezdili zhruba padesát kilometrů. Více nebylo potřeba, neboť jsem měl vůz kontrolou a byl jsem přímo nadšen z jeho jízdních vlastností. Zkrátka jsem ho řídil a nebylo tomu naopak. Auto fungovalo parádně a těšil jsem se na závod,“ pověděl Tlusťák.

Hned úvodní erzeta mnohým vyrazila dech, neboť jezdec na červeném lanceru WRC zajel o pouhých 0,9 vteřiny horší čas než nejrychlejší Pech a za svými zádey nechal Valouška, Grzyba, Odložilíka a další. „Tak rychlý úvod jsem nečekal, byl to pro nás skvělý začátek. Hodně lidí čekalo, jak s mitsubishi pojedu a byly slyšet hlasy, že to bude špatné. A my jsme hned v první rundě zajížděli rovnocenné časy s Vaškem Pechem, Romanem Odložilíkem nebo Pavlem Valouškem,“ uvedl Antonín Tlusťák. Nejlpépe mu sedla osmikilometrová erzeta z Vesníku do Růžďky, neboť vždy skončil mezi trojicí nejrychlejších jezdců. V konečném zúčtování ztratil na vítězného Pavla Valouška pouhých 15,6 vteřiny, přičemž na bronzovou pozici Romana Odložilíka jen 6,8 vteřiny.

Na místě spolujezdce se objevil místo osvědčeného Jana Škalouda vsetínský Martin Tomeček, dlouholetý kamarád a zástupce sponzorské firmy MIT METAL. „Před pěti lety jsme si řekli na Pražském rallysprintu, že se jednou svezeme ve voze WRC. Martin je jeden z našich hlavních sponzorů, navíc se známe řadu let a stali se z nás kamarádi. Martin se nemohl kvůli časovému zaneprázdnění zúčastnit testování, absolvoval až seznamovací jízdy a poté usedl naostro do mitsubishi až při startu. Vedl si výborně, maximálně se na soutěž připravil. Já i Martin jsme si vsetínský rallysprint krásně užili a byli jsme plni zážitků,“ řekl Antonín Tlusťák.

Pořadatelé připravili tři náročné úseky rychlostních zkoušek, které během rána ztížila hustá mlha. „Jelo se nám bez problémů. Ráno jsme dobře obuli gumy a věděli jsme o náročných podmínkách na trati. Před polednem již vysvitlo sluníčko a úseky byly kompletně suché. Soutěž byla velmi dobře zorganizovaná, ale musím pořadateli vytknout velké kameny, které umístil do vnitřních stran zatáček na rychlostních zkouškách, aby omezil katování. Z vozu byly kameny špatně vidět a navíc při druhém průjezdu erzetou byly na jiném místě. Příště doporučuji, raději použít železné tyčky jako například při barumce. Samozřejmě chápu, že v dnešní době je stále složitější získat povolení od příslušných institucí a finance na opravu cest. Kameny byly v každé zatáčce, což bylo velmi nebezpečné,“ našel jediný kaz na soutěži Antonín Tlusťák.

Soutěžní jezdec A.T. Motorsport Antonín Tlusťák využil vsetínský rallysprint jako výborný rozjezd před závěrečným podnikem FIA Mistrovství Evropy v rally ve Švýcarsku. Tam dojel už na voze Škoda Fabia S2000 při Rallye International du Valais pro senzační třetí místo v absolutním pořadí, když na závěrečné erzetě udolal domácího pilota Urse Hunzikera na subaru. Navíc vyhrál hodnocení mistrovství Evropy a v konečném pořadí se dostal o pouhý bod před velkého rivala Macieja Oleksowicze z Polska, což mimo jiné znamená i obhajobu jezdecké priority FIA B na příští sezonu 2012!

Antonína Tlusťáka uvidíme na závěr letošní sezony na startu všech volných a exhibičních podniků v České republice. Zádveřický jezdec potvrdil účast v Uherském Brodě, na tradičním Setkání mistrů v Sosnové, Pražském rallysprintu a Mikulášské rally ve Slušovicích. „Sezona pro nás výborným výsledkem ve Švýcarsku ještě nekončí, čeká nás spousta akcí. Původně jsme avizovali, že start s lancerem bude pouze jednorázovou záležitostí, ale své plány jsme přehodnotili. WRC je sice drahá záležitost, nicméně dostali jsme od Angličanů velmi dobrou nabídku na další start. Dnes mohu potvrdit, že na Autogames RallyShow Uherský Brod budeme startovat s vozem Mitsubishi Lancer WRC. Co bude dále, se uvidí. Hlavním důvodem je kompletní repase našeho motoru z fabie, který je už za hranicí předepsaných kilometrů. Nejvíce práce má v těchto dnech logistik týmu Petr Linhart, který vše vyřizuje u francouzské Orecy,“ vysvětlil Antonín Tlusťák, jenž odcestoval začátkem listopadu společně s rodinou užít si pár dní zasloužené dovolené po náročném programu.

Zlin Press Production

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >