Příbramský pilot Josef Peták se v letošním roce poprvé představil v soutěži Mezinárodního mistrovství České republiky s vozem Peugeot 207 Super 2000 a premiéra to byla vydařená. V nabité konkurenci si totiž dojel pro vynikající čtvrtou pozici.
Podle slov Pepíka to však nebylo vůbec jednoduché, protože podmínky na trati se často měnily a bylo tedy náročné především dobře zvolit pneumatiky.
Jak jsi zvládl přípravu a nastavení nového vozu na Valašskou rally?
„Za přípravu vozu patří velký dík především celému našemu týmu mechaniků, kteří opět vše zvládli na jedničku. Co se týká nastavení, tak to jsme si udělali již na testu týden před startem Valašské rally a bylo ideální.“
Co tréninky?
„Tréninky proběhly naprosto v pohodě. Těšil jsem se již na samotnou rally, protože pauza byla celkem dlouhá.“
Popiš první den? Opět se jelo v noci.
„Je všeobecně známo, že noční rychlostní zkoušky příliš nemusím, ale s časy z celého prvního dne jsem spokojen. Na první RZ to bylo především o seznamování se s vozem a hledání správného rytmu. Byl jsem často v omezovači a chvílemi zbytečně brzy brzdil. To se postupně zlepšilo. RZ 2 už byla celkem v pohodě. Pak přišly noční testy, které jsme ale také bez větší ztráty v pohodě zvládli. Určitě jsme nechtěli riskovat a vyrobit nějakou chybu hned na začátku rally. Podle toho jsem také jel.“
Co druhá etapa? Jak se ti dařilo volit pneumatiky?
„V sobotu hodně záleželo na výběru pneumatik. My jsme zvolili na celý den mokré pneumatiky a myslím, že to byla dobrá volba. I když jsme na suchu místy ztráceli, jinde jsme naopak díky tomu získali. Takže celkově to bylo dobré. Laicky řečeno to byla sázka na jistotu, která vyšla.“
Byly nějaké krizovky? Počasí bylo nevyzpytatelné...
„Krizovka byla jedna velká a to v sobotu na RZ 12. Tam jsem nedobrzdil do jedné prudké zatáčky a vůz se vezl do škarpy. Snažil jsem se auto dostat do smyku, ale stejně jsme spadli asi 1,5 metru pod úroveň silnice. Myslel jsem, že půjdeme na střechu, jelikož auto ´zakoplo´, ale pak vůz dopadl zpět na kola a my se za pomocí náhonu všech čtyř kol ze škarpy vyhrabali a pokračovali. S dvoukolkou bych se z meze asi bez pomoci nedostal. Navíc jsem v okolí zrovna neviděl ani žádné diváky.“
„Jak by jsi zhodnotil první soutěž s Peugeotem 207 Super 2000?
“První jízda byla v pohodě. Bylo to o seznamování se s vozem s hledání limitů. Určitě se dá ještě zrychlit. Oproti dvoukolce je to ale pozitivní posun vpřed. Zatáčky se dají jet určitě rychleji a plynuleji.„
S výsledkem jsi spokojený?
“Ano, výsledek je to velmi dobrý. V takové konkurenci se čtvrté místo určitě cení. Líbily se mi také tratě, které byly pěkné a náročné.„
Máš i nějaké výtky k organizaci Valašské rally?
“Tam je toho trochu více... Organizačně to bylo s Valašskou rally o něco horší. Nelíbily se mi především krátké přejezdové časy. Nedalo se stíhat jet přes město ke startu RZ bez toho, aby se neporušovala rychlost – což nemám rád. Organizátoři totiž asi zapomněli, že posádky musí také vozy natankovat, takže to vycházelo dost natěsno. Nestíhal jsem si ani odfouknout pneumatiky před startem. Také nebyla příliš v pořádku první den servisní zóna, kde byl hrozný zmatek a jezdily tam i auta, která tam neměla co dělat. Vrcholem ovšem byl člověk, který po mně házel písek, když jsem jel na technickou přejímku. Posléze držel v ruce transparent Stop rally v této ulici - nebo něco takového na něm stálo. To by si měli organizátoři také pohlídat, protože to zcela jistě není příliš normální... Nedostatkem byly také chybějící cedule s časy dalších posádek v cílech jednotlivých RZ. Byly asi jen ve dvou stanovištích. Chtělo by to ještě na některých věcech hodně zapracovat.„
Myslíš, že fanoušků u tratí přibilo, nebo naopak ubylo?
“Myslím, že letos jich bylo více, než vloni. Lidí bylo i přes celkem nepříznivé počasí opravdu dost."
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.