aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

TNT: Abarth přistál na třetím místě

15. září 2011

Nejrychlejší závod sezony, tradiční Horácká rally Třebíč, přinesl posádce Jaromír Tarabus - Igor Norek třetí místo v absolutním pořadí. Tento výsledek je o to cennější, že se jej podařilo dosáhnout na tratích se specifickým 'leteckým' profilem, které pro vůz kategorie S2000 nejsou zrovna ideálním soutěžním prostředím.

Výchozí situaci týmu do soutěže popisuje jezdec Jaromír Tarabus: „Třebíč je, jak známo, rychlou soutěží. Máme letos však jenom jednu krátkou převodovku, a kvůli jednomu závodu nemělo cenu kupovat delší variantu, navíc ani to by patrně příliš nepomohlo. Takže jsme šli předem do závodu s tím, že naše maximální rychlost 163 km/h bude na zdejších rovinách oproti vozům WRC a Mitsubishi nevýhodou.“ I přes tento handicap posádka zeleného Fiatu Abarth Grande Punto S2000 vstoupila do specifické soutěže na pomezí Čech a Moravy čtvrtým časem. Již po druhé rychlostní zkoušce se však po brzkém odstoupení Miroslava Jakeše usadila na třetí příčce absolutně za Romanem Odložilíkem s Citroënem Xsara WRC a Janem Sýkorou na Mitsubishi Lancer.

„Dařilo se nám velmi dobře. Po celou soutěž jsme podávali stabilní výkony na úrovni třetího místa absolutně. Hlídali jsme si Jaromíra Tomaštíka a Jana Dohnala za námi, naopak druhý Jan Sýkora si zase hlídal nás,“ konstatuje jezdec. Bronzovou pozici už posádka AK Rallysportu Brno neopustila až do cíle závodu, přestože čtvrtý Jaromír Tomaštík s rychlým Subaru Impreza WRC byl po většinu soutěže v závěsu několika sekund. Pěkným výkonem v poslední rychlostní zkoušce dokázal Jaromír Tarabus náskok ještě navýšit a dovedl tak elegantního italského plnokrevníka na medailovou pozici s přesvědčivým, bezmála půlminutovým náskokem.

„Před závěrečnou rychlostní zkouškou jsme měli na Jaromíra Tomaštíka s WRC k dobru pouze osm sekund, takže jsme měli trochu obavy, abychom v rychlých pasážích o náš náskok nepřišli. Nemohli jsme tedy polevit na tempu ani v závěru. Nicméně vyšlo nám to ještě o něco lépe, než jsme si představovali. S výsledkem jsme spokojeni, je to zase po čase ve sprintovém šampionátu velmi slušný výsledek, přestože bodově už to pro nás není ideální. Auto bylo na závod skvěle připraveno a po celou dobu soutěže fungovalo bezvadně, za což patří díky celému týmu.“

„Jeli jsme dobře a jsem spokojen!“ prohlašuje s rozhodným úsměvem na adresu vystoupení na Třebíčsku Igor Norek. „Abarth prošel před Horáckou rally změnou nastavení podvozku, což byl evidentně krok správným směrem a zvolené nastavení se osvědčilo, minimálně na tomto profilu tratí.“

Obšírněji se pak Igor pouští do hodnocení trati soutěže: „Charakter zdejších tratí bohužel znamená jet mezi obcemi často na maximálku v omezovači otáček a pak ve vesnici objet všechny baráky, aby se snížil rychlostní průměr. Od soupeřů víme, že zde byly někde v omezovači i produkční vozy, a to už je co říct. Nechci však, aby to vyznělo jako kritika pořadatelů, ti snaží se vybrat co nejlepší tratě. Ale patrně jde o maximum, které je možno v tomto kraji nabídnout. Pozitivum je, že rychlé pasáže většinou nelemovaly stromy, ale pole a louky, mezi kterými se jezdí v maximálních rychlostech rozhodně příjemněji.“

Příznivé dojmy si z medailového vystoupení týmu TNT na Horácku odnáší i týmový manažer Daniel Trunkát. Z probíhající sportovní 'rodičovské dovolené' hlásí: „Zdá se, že se nám po delší době konečně podařilo dobře nastavit vůz. Tratě jsou na Horácké rally takové, jaké jsou. Chtít konkurovat Romanu Odložilíkovi s vozem WRC by bylo utopií a Jan Sýkora také plně využil možností svého vozu. Čili v dané situaci se nám podařilo dosáhnout patrně maximálního možného výsledku. Spravili jsme si ve spritovém šampionátu chuť a uvidíme, jak to půjde v posledních dvou závodech.“

Na tiskové konferenci po Horácké rally však zazněla ještě jedna velmi zajímavá informace, kterou nám upřesní také Dan Trunkát: „Dalším podnikem, který absolvujeme, bude desátý podnik IRC 2011, legendární italská Rally San Remo. Odstartujeme zde s vozem Škoda Fabia R2 z dílen týmu Impromat Motosport, se kterým jsme se letos již získali deváté místo absolutně na Rally Bohemia. Půjde pro nás o zajímavou novou zkušenost.“

Dalším překvapením je změna na sedadle spolujezdce pro tento závod. Igorovi Norkovi bohužel zabránila ve startu v San Remu kombinace pracovního vytížení a rodinných důvodů, takže jej zastoupí spolujezdec Václav Vorel. Někteří fanoušci si jistě pamatují, že právě s Václavem Vorlem získal Jaromír Tarabus titul ve skupině N v roce 2005. Čili půjde o navázání na téměř šest let starou úspěšnou spolupráci.

Více informací o posádce se dozvíte na www.tarabus.cz, nebo na facebooku Tarabus&Trunkát rally team.

Aleš Holakovský

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >