Dvojice Roman Odložilík, Martin Tureček na voze Citroën Xsara WRC vyhrála s přehledem 22. ročník Horácké rally Třebíč. Jezdec z Roštění vedl od startu až do cíle, během šesti rychlostních zkoušek si vypracoval dostatečný náskok, který postupně zvýšil až na 36,1 vteřiny.
Na druhém místě skončili Jan Sýkora, Martina Škardová (Mitsubishi Lancer EVO IX R4), třetí dojeli Jaromír Tarabus, Igor Norek (Fiat Grande Punto S2000). Třebíčská rally se započítávala do ECOSUN Mistrovství České republiky v rallysprintech, Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a K4 Poháru České republiky v rally.
Do třebíčské rally odstartovalo celkem 102 vozů, cílovou rampu vidělo pouhých 67 posádek. Při neúčasti Pavla Valouška odstoupil z favoritů již na druhé rychlostní zkoušce pro technickou závadu Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX). Odložilík vedl od začátku až do konce a soupeře našel pouze na nejkratší rychlostní zkoušce s názvem Čikov, kde se radoval dvakrát Sýkora. Třetí místo si odvezl z Třebíče Jaromír Tarabus, který začal čtvrtým místem, ale po odpadnutí Jakeše si udržel bronzovou pozici. Na druhého Sýkoru ztratil v cíli jedenáct vteřin. Dramatický souboj se odehrál ve třídě 3 (bývalá N4), kde se nakonec radoval uherskobrodský Martin Bujáček. Třebíčský Martin Hudec (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) skončil za ním se ztrátou pouhých 2,3 vteřiny. V hodnocení dvoukolek nakonec vyhrál Jiří Vlček (Peugeot 206 Kit Car), Jan Černý na renaultu měl velkou smůlu, ztratil drahocenné vteřiny na poslední rychlostní zkoušce a klesl ze suverénní pozice lídra na druhou příčku.
Horácká rally byla součástí i šampionátu historiků, kde kraloval Zdeněk Tichý na voze Opel Kadett Coupe. V pohárovém hodnocení nenašel přemožitele Ukrajinec s českou licencí Andrij Čepil (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Hlasy nejlepších jezdců v cíli:
Roman Odložilík (Citroën Xsara WRC): „S výsledkem jsme spokojení. Jeli jsme jenom to, co jsme potřebovali. Nestartoval Pavel Valoušek a díky tomu jsme měli celkem snadný úkol. Soutěž je pěkná, sice hodně rychlá, ale bez problémů. Jen mám výhrady k retardérům a jejich vyznačení. Všechno ale proběhlo dobře, takže pořadatelé můžou být spokojeni.“
Jan Sýkora (Mitsubishi Lancer EVO IX R4): „Tento výsledek má pro nás cenu zlata. Bojovat o vítězství na těchto tratích proti Romanovi a jeho xsaře nejde. To pouze když on udělá chybu anebo vypoví službu technika. Během závodu jsme mohli svádět vyrovnaný souboj s Mírou Jakešem, ale bohužel brzy vypadl. Nahradil ho ovšem Míra Tarabus, takže to byl pěkný souboj. Nejdelší erzetu jsem trochu prodal a Míra na nás hned zatlačil, takže jsem potom musel zase zpátky do tempa. Byl to hezký závod, který nám vyšel bez problémů.“
Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punt S2000): „Jsme celkem spokojeni, protože po pár špatných výsledcích v první polovině sezony jsme udělali konečně slušný výsledek. Sice jsme nestačili na Honzu Sýkoru, ale máme třetí místo a jsme spokojeni. Ve druhé rundě jsme jeli bez krizí. Největší asi byla chybička na brzdy, kde jsem se musel otáčet na ruční brzdu. Nechali jsem tam pár vteřin. Velký dík patří všem, kteří se podíleli na organizaci závodu a přípravě auta.“
Poz. | Posádka | Vozidlo | Čas | |
1. | Odložilík-Tureček | Citroën Xsara WRC | CZE | 39:20.8 |
2. | Sýkora-Škardová | Mitsubishi Lancer EVO IX R4 | CZE | +36.1 |
3. | Tarabus-Norek | Fiat Grande Punto S2000 | CZE | +47.1 |
4. | Tomaštík-Vrečka | Subaru Impreza WRC | CZE | +1:11.5 |
5. | Dohnal-Grega | Peugeot 207 S2000 | CZE | +1:24.4 |
6. | Bujáček-Omelka | Mitsubishi Lancer EVO IX | CZE | +1:29.2 |
7. | Hudec-Černoch | Mitsubishi Lancer EVO IX | CZE | +1:31.5 |
8. | Pantálek-Novák | Mitsubishi Lancer EVO IX | CZE | +1:42.3 |
9. | Firla-Dresler | Mitisubishi Lancer EVO VII | CZE | +1:48.6 |
10. | L. Lapdavský-J. Lapdavský | Peugeot 207 S2000 | SVK | +2:00.7 |
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.