JT Říha Group rally team v Pačejově reprezentovaly tři posádky. Kromě Jaromíra Tomaštíka se představili s vozy Subaru Zdeněk Pokorný a Marcel Havlásek. Nejkratší dobu si na pačejovských rychlostních zkouškách odbyli Marcel Havlásek s Miroslavem Koutským, které zradila převodovka na RZ2.
Spokojenější z Agropy odjížděl Zdeněk Pokorný, který dovezl Subaru Impreza Sti N14 až do cíle rally. Spolu s Jaroslavem Vrečkou, který v sezoně naviguje Jaromíra Tomaštíka, dokončili pátý podnik ECOSUN sprintrally MČR na 26. místě absolutně. V klasifikaci třídy 3 patřila dvojici Pokorný - Vrečka devátá příčka.
Největší pozornost poutala třetí posádka JTRT, ve které na uvolněné místo spolujezdce po Jardovi Vrečkovi usedla Olga Lounová. Pro Olgu představoval pačejovský sprint první ostrou premiéru v rally, nepočítaje Pražský rallysprint z konce loňského roku.
Jaromír Tomaštík potřeboval bodovat. Krátké svezení na předchozí Rally Vysočina znamenalo, spolu s absencí v Krkonoších a výbornými výsledky Pavla Valouška s fabií WRC, propad a bodovou ztrátu především v klasifikaci vozů specifikace WRC.
Úvod soutěže přinesl s ohledem na nesehranost posádky překvapivé časy. Čtvrtému nejrychlejšímu času na obou úvodních testech, nechtěl věřit ani sám Jaromír Tomaštík. „Do závodu jsme vstoupili, tedy aspoň dle pocitu, relativně opatrně, tak, abychom se sehráli a zvykli si s Olgou na rychlost véercéčka,“ komentoval úvod sprintu Jaromír. „Když jsme po dvou rychlostních zkouškách přijeli do servisu a dostali jsme výsledky, nechtěl jsem věřit tomu, že jsme čtvrtí,“ dodal.
Následující testy se již jely na oschlých tratích, čehož většina startovního pole využila ke zrychlení. Subaru Impreza WRC týmu JTRT naopak ve výsledcích ztrácelo. Situaci objasnil Jaromír Tomaštík. „Jakmile tratě oschly, místo zrychlení přišly technické problémy s přehříváním motoru. V okamžiku, kdy teplota vody překračovala kritické hodnoty, jsem musel vypínat ALS. Na RZ6 jsem dokonce zvažoval odstavení auta, aby nedošlo k větším škodám. Paradoxně zastavení by mohlo auto “uvařit„ úplně. Rozhodl jsem se proto pokračovat a opatrně dojet do cíle, kde naštěstí teplota vody klesla.“
A nebyl to jediný problém svého druhu. „Problémy jsme zaznamenali už v ÚP, kdy nebylo možné auto nastartovat a museli jsme s Olgou Subaru do servisní zóny dotlačit. Později se ukázalo, že na vině bylo vadné čidlo.“
Odstranění problému mělo vrátit posádku na Subaru Impreza WRC zpět do hry. Leč nestalo se. Zbývající dvě rychlostní zkoušky nedopadly podle představ vsetínského jezdce. „Nejkratší RZ7 mi nesedla,“ přiznal Jaromír. „Na úzká rychlé trati v lesním úseku se mi WRCo těžko krotilo. Bylo jasné,že o nějakém stahování ztráty nemá smysl uvažovat. A na poslední RZ se opět objevil problém s přehříváním. Do cíle jsme dojeli bez ALS. Jsem z toho trošku zklamaný. Doufám, že se technikům podaří tento problém do dalšího sprintu odstranit.“
Přesto nebyl Jaromír v cíli zklamaný. Sedmé místo v absolutní pořadí s přihlédnutím k uvedeným skutečnostem lze považovat za úspěch. „Jsem naprosto spokojený. Olga se v autě poměrně rychle zabydlela a svou premiéru zvládla na výbornou. Určitě to nebyla naše poslední spolupráce. Kromě Prahy bychom se spolu svezli ještě na jednom sprintu.“
Dalším závodem, na který zamíří JT Říha Group RT, bude jeden z nejpopulárnějších asfaltových podniků šampionátu WRC, Deutschland Rally. V Německu se představí Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou za volantem Mitsubishi Lancer Evo IX.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.