aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Oba vozy Škoda Fabia R2 v elitní desítce

7. července 2011

Dalším podnikem Mediasport mezinárodního mistrovství České Republiky byla slavná červencová Rally Bohemia. Letošní ročník provázaly dva charakteristické prvky. Tím prvním bylo slovo 'aplikační' neboť se pořadatelé rozhodli ucházet o možnost kandidovat do seriálu Mistrovství světa. A tím druhým byla až extrémní nepřízeň počasí.

Na startu již tradičně nechyběl ani tým Impromat Motorsport se dvěma vozy Škoda Fabia R2. Pozměněné bylo ovšem složení posádek. Jan Černý s Pavlem Kohoutem patří mezi stálou posádku týmu Impromat Motorsport. Druhou dvojici tvořil Jaromír Tarabus s Igorem Norkem. Tarabus v letošním roce již s vozem Škoda Fabia R2 startoval na Valašské Rally, kde suverénně od úvodních kilometrů vedl kategorii R2 a bojoval o absolutní vítězství mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.

Rally Bohemia odstartovala pátečním diváckým testem v ulicích Mladé Boleslavi. Klasické rychlostní zkoušky byly na programu ovšem až v sobotu a neděli. A hned od prvních kilometrů bylo jasné, proč je Rally Bohemia náročnou soutěží. Na české podmínky dlouhé, technické tratě, proměnlivé počasí a v neposlední řadě i dlouhý přejezd zpět do servisu, který mohl v případě technických problémů znamenat odstoupení ze soutěže.

Obě posádky Impromat Motorsport od prvních kilometrů opanovaly třídu R2. Jediným problémem se ukázal nefunkční interkom ve voze Jaromíra Tarabuse na RZ4. Následoval servis, který provázala velká obava z vývoje a změny počasí. Na trať totiž začaly dopadat první kapky deště. Impromat Motorsport se rozhodl nevsadit vše pouze na jednu kartu a vozy připravil na proměnlivé podmínky. Toto rozhodnutí se ukázalo jako správné. Obě posádky dokázaly na odpoledních testech bojovat se silnějšími vozy o absolutní umístění mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.

Vedoucí týmu Impromat Motorsport Vlastimil Brůzl hodnotí první etapu : „Ráno vše vypadalo, že naše posádky budou bojovat pouze s obtížnou tratí. Během dopoledne ale již bylo jasné, že klíčový bude polední servis a správné nastavení našich Fabií na odpolední část závodu. Podařilo se nám zvolit správné nastavení, naše posádky neudělaly žádnou stěžejní chybu, vozy Škoda Fabia R2 fungovaly výborně a já jsem tedy maximálně spokojený.“

Nedělní etapu provázel od úvodních kilometrů vydatný déšť a paradoxně tak posádkám usnadnil volbu pneumatik a nastavení podvozků. Pořadatelé pro posádky opět připravili náročné testy v okolí Železného Brodu. Vydatný déšť a doslova proudy vody na silnici tak smazaly výkonové rozdíly mezi jednotlivými vozy. Jaromír Tarabus si tak dokázal připsat cenné vítězství na RZ13 mezi všemi vozy s jednou poháněnou nápravou.

Počasí se nezměnilo ani do závěrečné části závodu. I v samotném závěru soutěže dokázaly posádky Impromat Motorsport držet krok se silnějšími vozy. Životní výsledek celého týmu zpečetily vozy Škoda Fabia R2 na posledním měřeném testu, na kterém obsadily první a druhé místo mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.

V cíli celé soutěže obsadily posádky Impromat Motorsport deváté a desáté místo absolutně a postaraly se tak o dosud nejúspěšnější vystoupení vozů Škoda Fabia R2 na tuzemských tratích.

Vedoucí týmu Impromat Motorsport Vlastimil Brůzl komentuje letošní Rally Bohemia : „Při pohledu do seznamu přihlášených bych si nikdy netroufal ani pomyslet na umístění v elitní desítce. V cíli máme v TOP10 dokonce vozy oba! Jsem opravdu moc spokojený. Když jsem viděl jaké podmínky, zejména v neděli, panovaly na trati, vážím si výkonu obou posádek o to více. Kluci předvedli profesionální výkon. Bohemka je vždy náročnou soutěží, neprovázely nás žádné technické problémy a to je jasný důkaz, že jdeme správnou cestou. Věřím, že tento výsledek je motivací nejen pro celý tým Impromat Motorsport, ale i pro naše partnery. Nesmíme ovšem usnout na vavřínech a nyní je již potřeba veškeré naše pracovní úsilí směřovat pro nás na domácí Barum Czech Rally Zlín.“

-pr-

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >