aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Ford si v Mexiku upevnil vedení v šampionátu značek

5. března 2008

Dvojnásobný bodový zisk si připsal BP Ford Abu Dhabi World Rally Team po první šotolinové soutěži letošní sezony. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila dojeli v Mexické rally třetí, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen s druhým Focusem RS WRC čtvrtí.

Ford vede v sezoně, kdy se pokouší získat třetí titul mistra světa v řadě, s dvanáctibodovým náskokem tabulku hodnocení značek. Hirvonen je i nadále o bod v čele šampionátu jezdců, Latvala je třetí, pět bodů za svým týmovým kolegou.

Úvodní šotolinová soutěž letošní sezony byla tvrdou prověrkou. Během svých 331,45 kilometrů přinesla nejeden dramatický moment. V horách centrálního Mexika nedaleko města Leon se jelo v nadmořských výškách přes 2000 metrů a nejvyšší bod ležel nad hranicí 2700 metrů nad mořem. Řidší vzduch znamenal problémy pro motory vozů, které ztrácely až 25% svého obvyklého výkonu.

Latvala byl po prvním dni na čele průběžné klasifikace, ale problémy s přívodní trubkou turba během druhé etapy ho stály drahocenný čas ztrátu dvou pozic. Do posledního dne startoval jako třetí a protože neměl šanci na posun vzhůru pořadím, ani ho zezadu nikdo neohrožoval, mohl projet poslední tři měřené úseky svým tempem (druhá rychlostní zkouška dne byla zrušena kvůli bezpečnosti diváků).

„Je to pro mě důležitý výsledek a také pro tým je to z hlediska šampionátu dobré,“ říká dvaadvacetiletý Fin. „Dosáhl jsem svého cíle a dojel jsem na stupních vítězů. Škoda včerejších problémů, protože jsem mohl bojovat o vítězství. Když se ale na všechno podívám s nadhledem, byl to dobrý víkend a nemám si na co stěžovat. Nejdůležitější je, že jsem byl schopen držet krok s Loebem a doufám, že to tak bude i v budoucnu.“

Hirvonen odstartoval do závěrečné etapy z pátého místa. Jeho výsledek poznamenaly páteční a sobotní defekty, stejně jako nevýhodná startovní pozice během prvního dne. Čtvrtou pozici měl ráno nadosah a nejrychlejším časem na předposlední rychlostní zkoušce soutěže se nakonec posunul před Henninga Solberga. Na posledním úseku se Nor dostal do problémů a Hirvonen své čtvrté místo uhájil.

„Pokoušel jsem se před Henninga dostat, ale když zrušili RZ18, usoudil jsem, že už před námi není dost kilometrů na to, abych to dokázal,“ říká sedmadvacetiletý Fin. „Naštěstí pro mne měl ale problém a jsem rád, že jsem po tak náročném víkendu aspoň čtvrtý. Prostě to nebyla moje soutěž. Jari-Matti a Loeb byli hodně rychlí a nestačil jsem na ně.

Budu muset přijít na to proč, nebo se rozloučím se šancí na titul. Měl jsem smůlu na defekty a za těchto okolností je čtvrté místo dobré. Doufám, že jsem si vybral nejhorší soutěž sezony a teď už to bude jenom lepší. Bohužel pojedu v pátek první i v následující Argentině, ale na druhou stranu je dobrý pocit být v šampionátu stále první.“

Ředitel týmu BP Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson hodnotí Mexickou rally: „Po všem co nás potkalo jsme z toho vyšli se skvělým výsledkem a upevnili si vedení v hodnocení značek. Že je Mikko i po všech svých problémech stále ve vedení šampionátu jezdců je něco, na co by si v pátek večer málokdo vsadil. Jsem rád, že jsme prokázali naši rychlost a byli jsme ve vedení. Je to slibné před další šotolinovou soutěží v Argentině, která nás čeká koncem měsíce.“

Ředitel motorsportu evropského Fordu Mark Deans byl rovněž výsledkem potěšen. „Byla to první šotolinová soutěž sezony a Focus RS WRC prokázal svoji rychlost na nezpevněném povrchu, který celému šampionátu dominuje. Mezi sedmi nejlepšími najdeme pět Focusů RS a tým BP Ford Abu Dhabi je ve vedení obou průběžných tabulek. Myslím, že je to skvělý začátek roku,“ říká.

Protagonisté šampionátu WRC zůstávají i nadále na americkém kontinentu. Město Villa Carlos Paz bude ve dnech 27. - 30. března hostit šotolinovou Argentinskou rally.

Ford

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >