Třetí soutěže MMČR v Českém Krumlově se zúčastnily obě posádky týmu Orsák Rallysport. Zatímco Orsák s Vajíkem debutovali za volantem zbrusu nového Mitsubishi Lancer Evo 9 specifikace R4 ve třídě 2, Vlček s Peškem nastoupili s osvědčeným produkčním lancerem ve třídě 3. Jejich výkony bohužel negativně poznamenaly problémy s vadnými poloosami.
V dílnách týmu Orsák Rallysport se před jihočeskou soutěží svítilo dlouho do noci. Mechanici dokončovali stavbu nového vozu R4, testoval se vylepšený podvozek a všichni věřili, že se podaří zlomit letošní vleklou smůlu. Jaroslav Orsák byl s přípravou vozu maximálně spokojený: „V rámci kitu R4 máme lehká polykarbonátová okna, ocelové výztuhy ve dveřích byly nahrazeny bezpečnostní pěnovou výplní. Auto je asi o 50 kg lehčí, což se okamžitě projevilo lepší ovladatelností a kratší brzdnou stopou.“
Jeho slova potvrdil výborný čas na RZ2, kde posádka zaostala necelé dvě sekundy za Pechem. Orsák se usadil na slibné páté příčce absolutního pořadí, ale v deštivém počasí musel čelit nečekaným problémům. „Na vodě jsme si věřili, ale zamlžovalo se nám přední okno,“ postěžoval si valašský jezdec. „Specifikace R4 má mít vyhřívané čelní sklo, ale to Italové zatím nedodali a sériové topení je demontované. Malý ventilátor R4-ky nestíhal, a tak jsem musel sklo každou chvíli provizorně čistit stěrkou.“ On-boardový záznam dokazuje, že čistění okna v plné rychlosti na trati rychlostní zkoušky není jednoduchá záležitost a to se projevilo i na časech. Přesto posádka Orsák - Vajík nadále pevně okupovala pátou pozici.
Při prvním průjezdu obávané vložky Malonty v sobotu ráno zaznamenal šestadvacetiletý jezdec pátý nejrychlejší čas. Bohužel, v dopolední sekci se na kola Orsákova mitsubishi opět přilepila smůla. V polovině RZ Lipno praskla zadní poloosa a zbytek erzet absolvoval jezdec jen s pohonem přední nápravy. V servisu mechanici poškozenou hnací hřídel vyměnili, ovšem poloosa stačila mezitím napáchat další skryté škody.
„Ukázalo se, že poloosa poškodila brzdovou hadici, na Malontech nám auto přestalo brzdit a museli jsme odstoupit,“ konstatoval smutně Orsák. „Během dvou soutěží v Topolčanech a Českém Krumlově nám na obou autech praskly celkem čtyři poloosy. Přitom se jednalo o speciální drahé díly z Itálie, které měly být téměř nezničitelné! Odstoupení nás mrzí hlavně kvůli naším mechanikům, kteří odvedli neuvěřitelný výkon. Finišovali jsme se stavbou nového auta, intenzivně testovali a kluci si neodpočinuli ani při závodech, kde museli neustále měnit poloosy a diferenciály. Patří jim velký dík!“
Druhá posádka týmu Orsák Rallysport Vlček - Pešek zahájila náročnou soutěž s respektem k počasí a hlavně k nočním vložkám. Sedmatřicetiletý jezdec zajížděl zpočátku časy v polovině druhé desítky absolutního pořadí, při druhých průjezdech zrychlil a první etapu dokončil na jedenácté příčce. „Byl to pro nás doslova křest ohněm, vlastně vodou a blátem,“ přiznal Vlček. „Když už jsme konečně chytili tempo, ozval se zvuk, který napovídal, že se něco děje na zadní nápravě. Praskla nám poloosa a noční jízda s předokolkou na blátě se negativně projevila na časech. Naštěstí byla jedna zkouška zrušena.“
Po nočním servisu byl druhý den Lancer Evo 9 opět v plné kondici a posádka Vlček - Pešek vyrazila vstříc nástrahám zmoklé sobotní etapy. Zajížděla časy na hranici druhé desítky a díky smůle druhého týmového vozu se po RZ 10 se posunula na 10. příčku celkového pořadí. Páteční scénář se však bohužel opakoval. „Opět praskla zadní poloosa a tentokrát jsme museli absolvovat tři erzety za sebou s předním náhonem,“ vysvětloval příčinu pádu ve výsledcích o dvě místa zpět Vlček. „Nekončící letošní porci smůly jsme si ještě vybrali po defektu při výměně kola. I když to nebylo přímo na vložce, vyzkoušeli jsme si všechna úskalí rally.“
Dalším startem týmu Orsák Rallysport bude 4. soutěž seriálu MMČR v Hustopečích, která se koná ve dnech 10. - 11. června.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.