aktuálně: 37 uzavírek, 8 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Rallysprintový šampionát vede talentovaný Jakeš

11. května 2011

Osmidílný šampionát jednodenních rallysprintů ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2011 odstartoval o velikonočních svátcích úvodním podnikem, kterým byla Thermica Rally Lužické hory v Hrádku nad Nisou. Úvodní rallysprint přinesl nesmírně dramatický průběh soutěže, který rozhodla po absolvování 70 km rychlostních zkoušek necelá vteřina. Z prvenství se radoval talentovaný vsetínský jezdec Miroslav Jakeš, který porazil Jana Sýkoru o pouhých osm desetin vteřiny! Další body se rozdají o nadcházejícím víkendu při Impromat Rallysprintu Kopná ve Slušovicích.

Podobně jako v předchozích letech se vyznačuje rallysprintový šampionát vysokým počtem zúčastněných posádek. Na velikonočních Lužičkách odstartovalo celkem 137 posádek a na Kopnou zaslalo přihlášku 131 soutěžících. To svědčí při nízkých finančních nákladech na účast a přijatelné časové dostupnosti pro jednotlivé týmy o značné oblibě rallysprintového mistrovství. Pořadatelé úvodního sprintového podniku sezony připravili letos kompletně novou soutěž v důsledku loňských povodní a nové rychlostní zkoušky se jezdcům líbily. Rally Lužické hory měly prakticky dva vítěze. Z absolutního prvenství se radovala německá posádka Matthias Kahle, Christian Dörr na voze Škoda Octavia WRC, kteří zároveň nenašli přemožitele v hodnocení Lužického poháru. Absolutní pořadí českého rallysprintového šampionátu vyhrála dvojice Miroslav Jakeš, Petr Gross na voze Mitsubishi Lancer EVO IX připravovaném ve stáji Kresta Racing pod hlavičkou projektu Junior Sport Talent. Jak uvedl jednadvacetiletý valašský talent z Hutiska-Solance, jednalo se pro něj o nejhodnotnější výsledek v jeho začínající kariéře. Velkou zásluhu na něm má i spolujezdec Petr Gross, jehož zkušenosti jsou k nezaplacení. Kromě prvenství ve třídě 3 (produkční vozy) zvítězil nadějný jezdec i v juniorské klasifikaci. Na cílové rampě v jeho prospěch hovořilo pouhých osm desetin vteřiny. Druhé místo obsadili Jan Sýkora s Martinou Škardovou (Mitsubishi Lancer EVO IX), kteří bojovali až do posledního metru o vítězství. Sýkora přidal po výhře v Hrádku před třemi lety do své sbírky další cenný úspěch v podobě druhého místa. V první části odstoupili pro technické závady dva favorité Pavel Valoušek (Škoda Fabia WRC) a Roman Odložilík (Citroen Xsara WRC). Bronzovou pozici nakonec získali Jaromír Tomaštík, Jaroslav Vrečka (Subaru Impreza WRC), jenž po třetí erzetě dokonce vedli. Až za medailovými stupni skončili Jaromír Tarabus, Igor Norek (Ford Fiesta S2000), kteří se představí na dalších podnicích s vozem Fiat Grande Punto S2000. Ve velmi dobrém světle se v okolí Hrádku nad Nisou ukázali Věroslav Cvrček jr., Jan Dohnal a Martin Bujáček. Z první desítky absolutního pořadí na Rally Lužické hory budou na Kopné scházet pouze Cvrček a Karel Trojan.

V pohárovém hodnocení desetidílného seriálu K4 Pohár České republiky v rally si mezi 35 soutěžícími vedl nejlépe loňský vítěz Jiří Hendrich na voze Mitsubishi Lancer EVO VII.

Na druhý podnik českého rallysprintového šampionátu a K4 Poháru České republiky v rally, kterým je devatenáctý ročník Impromat Rallysprint Kopná, se přihlásilo celkem 131 posádek z šesti evropských států. V hodnocení sprintového mistrovství pojede celkem 89 soutěžících. Slušovický rallysprint slibuje hodnotný motoristický zážitek a fanoušci rallysportu uvidí velký boj o každou vteřinu na jednotlivých rychlostních zkouškách. Jak ukázal první rallysprintový podnik sezony, o vítězství bude bojovat celá řada posádek.

ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2011:

Absolutní pořadí po Thermica Rally Lužické hory: 1. Jakeš, Gross (Mitsubishi Lancer EVO IX) 30, 2. Sýkora, Škardová (Mitsubishi Lancer EVO IX) 24, 3. Tomaštík, Vrečka (Subaru Impreza WRC) 19, 4. Tarabus, Norek (Ford Fiesta S2000) 15, 5. Cvrček jr., Šálek (Škoda Octavia WRC) 12, 6. Dohnal, Grega (Peugeot 207 S2000) 10, 7. Bujáček, Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX) 9, 8. Firla, Dresler (Mitsubishi Lancer EVO VII) 8, 9. Trojan, Jůrka (Mitsubishi Lancer EVO IX) 7, 10. Pešl, Juřica (Mitsubishi Lancer EVO IX) 6 atd.

K4 Pohár České republiky v rally 2011:

Absolutní pořadí po úvodním podniku: 1. J. Hendrich, D. Hendrich (Mitsubishi Lancer EVO VII) 30, 2. Šimurda, Dlouhý (Škoda 130 LR) 24, 3. Dvořák, Středa (Mitsubishi Lancer EVO IX) 19, 4. Svoboda, Adámek (Škoda Octavia Kit Car) 15, 5. Vopatřil, Kostka (Škoda Felicia) 12 atd.

Roman Ordelt

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >