aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Štěpán Vojtěch se vrací na okruhy

22. února 2008

Štěpán Vojtěch se vrací k automobilovým závodům na okruzích. Syn Zdeňka, slavného pilota cestovních vozů z 80. let minulého století, letos vstoupí do šampionátu FIA Grand Turismo. Bude řídit americký speciál Mosler MT900R. Za střídače bude mít německého jezdce Kennetha Heyera, také syna proslulého otce - Hanse, který býval velkým soupeřem Zdeňka Vojtěcha a Břetislava Engeho v ME cestovních vozů.

Třicetiletý Štěpán se rozhodl vrátit na okruhy poté, co mu nabídku závodění s americkým monstrem učinil Antonín Charouz. S moslery budou letos závodit také piloti, jejichž Charouz je manažerem - Jarek Janiš a Adam Lacko. Dalším Čechem pro vůz s motorem Corvette je Jaromír Jiřík. Vedle závodění ve FIA GT v kategorii G2 je možné, že se Štěpán s moslerem objeví i v MMČR na okruzích. Toto nasazení ovšem zatím není potvrzené.

Jména Vojtěch a Charouz se v novodobé historii automobilového sportu setkala mnohokrát. Antonín Charouz spolupracoval a kamarádil se Zdeňkem Vojtěchem 80. let minulého století, když oba závodili s legendární Škodou 130 RS. V letech 1997/98 byl Charouz (Ford Escort RS2000 Kit Car) soupeřem Štěpána a Tomáše Vojtěchových (Peugeot 306 Maxi Kit Car) v Divizi 1 MMČR. Jejich tehdejší souboje patřily k nejostřejšímu koření okruhové scény.

Po tragické smrti Zdeňka Vojtěcha v listopadu 1998 přišel Antonín Charouz za oběma bratry s nabídkou závodění pro další rok. Štěpán a Tomáš tak v sezoně 1999 závodili v barvách společnosti Charouz Racing System. Štěpán tenkrát ovládl pohárové série Ford Puma Cup a Ford Fiesta Cup.

Štěpán Vojtěch: „Okruhy pro mě znamenaly začátek mé závodnické kariéry, stejně jako docela dlouhé pokračování a nyní, po letech v rally, nastal čas pro návrat. Když jsem z okruhů v roce 2000 odcházel, bylo to především proto, že tato scéna v Česku upadala a rally mě i bratra Tomáše navíc vyloženě chytila za srdce. Myslím, že jsme v soutěžích cosi dokázali, po úspěších na domácích tratích jsme postoupili do mistrovství světa, sbírali body..., nicméně v závěru loňského roku jsme se dostali do situace, kdy se účast ve světových soutěžích pro nás stala hodně složitá. Zpátky na domácí tratě se nám nechtělo, přemýšleli jsme co dál... A v tom přišla nabídka Antonína Charouze, nad kterou jsem se moc dlouho nerozmýšlel. Znamená pro mě velkou výzvu, cítím novou, silnou motivaci. Samozřejmě, teprve uvidíme, jak mi to půjde, jak bude fungovat zcela nový vůz i tým, ale věřím, že ostudu neuděláme. Také se moc těším na to, že se vrátím do tátových stop. Jméno Zdeněk Vojtěch byla značkou nejvyšší okruhové kvality a já na něj chci navázat. Čekají mě okruhy, na který táta závodil a já se je budu za pochodu učit. Věřím, že rychle a úspěšně. Nejvíce mě láká asi Spa Francorchamps, dráha, kterou otec měl tolik rád. Ve hře je i start ve stále kvalitnějším mezinárodním mistrovství ČR, budu moc rád, pokud se to v nabitém programu FIA Grand Turismo podaří zorganizovat. Moc děkuji fanouškům, celému týmu a spolujezdci Michalu Ernstovi za krásné soutěžácké roky. Rally je opravdu výjimečný sport, který hodně dává i bere. Zachovávám k ní skutečný respekt.“

Antonín Charouz: „Štěpána znám odmalička, s jeho tátou Zdeňkem jsme spolupracovali a byli kamarádi podobně jako s Břeťou Engem (tátou Tomáše) už v době našeho závodění s legendární Škodou 130RS. Ve druhé polovině 90. let jsme byli i soupeři na českých okruzích. Štěpán řídil peugeota, já jel s fordem... Na sklonku loňské sezony jsem si všiml, že Štěpánův tým opustil hlavní sponzor, tušil jsem, že nemá jisté své pokračování v MS v rally. Stejně tak jsem věděl, že jej už nelákají české soutěže, tak jsem mu učinil nabídku startů v šampionátu FIA Grand Turismo. Než přešel Štěpán k rally, byl rychlý a úspěšný na okruzích, tak jsem si řekl, jestli by nechtěl zpátky a rovnou na světovou scénu. Dohodli jsme se rychle. S Němcem Kennethem Heyerem, který je stejně jako Štěpán synem slavného závodníka (Hans Heyer, který závodil proti Zdeňkovi Vojtěchovi a Břeťovi Engemu), by mohli tvořit rychlou dvojici. Kromě FIA GT je ve hře i jeho příležitostný start s továrním moslerem v MMČR na okruzích.“

BPA sport

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >