aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Na Thermica rally se nejvíce radovali Kahle a Jakeš

26. dubna 2011

Hned dva velké vítěze má sobotní Thermica rally Lužické hory, jejíž trať vedla Libereckem. V Hrádku nad Nisou se po absolvování osmi rychlostních zkoušek nevíce radovali absolutní vítězové 14. ročníku a zároveň vítězové klasifikace Lužického poháru Matthias Kahle - Christian Doerr s pečlivě připraveným vozem Škoda Octavia WRC.

Další velké vítězství zaznamenala druhá dvojice v absolutním pořadí Miroslav Jakeš - Petr Gross, kteří vyhráli absolutní klasifikaci M ČR ECO SUN sprintrally. Jezdec k tomu poznamenal: „Na velice obtížných technických tratích jsem zaznamenal svůj dosavadní nejlepší výsledek v kariéře.“ Jeho výkon je možno charakterizovat třemi pohledy - skvělý jezdec, vynikající spolujezdec a perfektně připravený vůz Mitsubishi. Nutno dodat, že zmíněná posádka jela po celou dobu nesmírně vyrovnaně.

Kahle se dostal do čela až ve druhé polovině rally a parádní jízdou, atraktivní pro diváky, po loňské smůle zaslouženě zvítězil. Ale oba jmenovaní to neměli zdaleka jednoduché, i když už v první části odstoupili pro technické závady dva velcí favorité Pavel Valoušek (Škoda Fabia WRC) a Roman Odložilík (Citroën Xsara WRC). Čelem však důkladně míchali rovněž dobře jedoucí Sýkora se Škardovou (Mitsubishi Lancer Evo 9), Tomaštík s Vrečkou (Subaru Impreza WRC) i Tarabus s Norkem (Ford Fiesta S2000). Velké uznání si za předvedené výkony zaslouží rovněž Cvrček, Dohnal a Bujáček.

Neskutečnou jízdu pro diváky, kterých se za krásného slunečného počasí sešlo podél trati podle neoficiálních údajů téměř padesát tisíc, předváděli také další jezdci, například Jan Černý s Citroënem (13. absoutně), Jiří Vrkoslav s kitovou Felicií (18. absolutně) nebo Petr Šimurda se Škodou 130 LR. Celkově spatřilo cílovou rampu 91 posádek z původně 137 odstartovaných.

Thermica rally nastavila jako úvodní soutěž M ČR ve sprintrally pomyslnou laťku hodně vysoko, zejména co se týče počtu startujících, kvality rychlostních zkoušek i celkové organizace. Velkým kladem bylo i téměř přesné dodržení časového harmonogramu, což je při tak velkém počtu startujících malým zázrakem. Velkým kladem je poměrně nízký počet havárií (bez zdravotních následků), to dokazuje ukázněnost a respekt posádek k technicky náročné trati za což jim patří velký dík.

Pavel Vydra

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >