aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

O první sprintové body se bude bojovat na Vyškovsku

13. února 2008

Nezvykle brzký termín 18. - 19. dubna připadl v letošním motoristickém kalendáři 17. ročníku Böttcher rally, která se v okolí Vyškova uskuteční jako úvodní díl Mistrovství České republiky ve sprintrally a Poháru České republiky v rally.

Oblíbená soutěž letos doplatila na podivné změny v kalendáři českého šampionátu a byla odsunuta ze svého obvyklého zářijového termínu. Kromě řady organizačních komplikací, které toto rozhodnutí vyškovským pořadatelům způsobilo, se tím Böttcher rally dostala do nelichotivého sevření řady významných podniků u nás i v zahraničí.

Přeložení soutěže ze září na duben připravilo pořadatelům z Hanáckého rally klubu nejednu nepříjemnost. Jednak se jim podstatně zkrátila doba na přípravu nového ročníku, navíc byli po čtrnácti letech nepochopitelně vyškrtnuti z kalendáře Mistrovství ČR v rally historických automobilů. Ani jedna z těchto změn přitom dosud nebyla pořadatelům logicky vysvětlena, neboť loňské hodnocení jak ze strany sportovních komisařů, tak ze strany soutěžních posádek žádné zásadní výtky na adresu pořadatelů neobsahovalo. „Naším údělem je zřejmě být navždy ´ohroženým podnikem&´, aniž by nám někdo ukázal výsledky nějakého seriózně provedeného hodnocení jednotlivých podniků. Přeložením soutěže se nám čas na přípravy zkrátil na necelé čtyři měsíce. Je vůbec možné, že by v rally komisi nevěděli, kolik času zabere nachystat stoprocentně rally?“ řekl tajemník soutěže Jan Olejníček. „Je to deprimující. Ale tento pocit není vyvolán nějakými osobními dojmy, to jsou neoddiskutovatelná fakta. Podívejme se třeba na náhodnou kumulaci podniků kolem záhadně určeného termínu pro Böttcher rally: Valaška, po týdnu slovenský Eger, po týdnu Šumava s Vltavou, po týdnu Vyškov... Nebo další podnik, který náš rally klub organizuje - rally Tišnov - týden po Hustopečích, týden před Krkonoši... Obě soutěže samozřejmě bez historiků, kterým jsme se vždy snažili vytvořit co nejlepší podmínky. Je to náhoda a nebo záměr?“ dodal tajemník.

Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem letos pořadatelé neplánují žádnou zásadní obměnu tratě. V souladu s regulemi sprintového seriálu bude Böttcher rally jednodenní soutěží, přičemž celková délka rychlostních zkoušek se vyšplhá těsně pod horní hranici 90 km. Organizátoři byli pro letošek bohužel nuceni vyškrtnout z programu oblíbenou Račickou „erzetu“, která patřila do itineráře vyškovské soutěže posledních osm let.

„O kvalitách této rychlostní zkoušky samozřejmě není pochyb, ale ne úplně stejný názor mají kvůli dopravním omezením někteří lidé v Pístovicích. Kromě toho tudy projíždí na dnešní dobu až neskutečně mnoho autobusových spojů IDS, které je problém odklonit, i když jedou skoro prázdné,“ vysvětluje důvod nezařazení jedné z nejoblíbenějších zkoušek soutěže Jan Olejníček. Na konkrétní informace o podobě trati je ale přeci jen ještě brzy. Zatím můžeme prozradit, že je v plánu osm rychlostních zkoušek na třech úsecích, z nichž se tři testy pojedou ve třech průjezdech a ten nejdelší celkem dvakrát.

Všechny informace o XVII. ročníku Böttcher rally Vyškov včetně shrnutí nedávné historie tohoto závodu mohou zájemci zhlédnout na oficiálních stránkách vyškovského rally klubu. V nejbližší době budou na tomto webu ke stažení i zvláštní ustanovení, která nyní ještě čekají na schválení automobilovou federací

Jiří Dokulil

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >