aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Josef Peták z Valašky na Šumavu

6. dubna 2011

Zkušený soutěžní jezdec Josef Peták se právě připravuje na další start v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally na Rallye Šumava. Jeho Peugeotu 207 S2000 od posledního závodění na Valašské rally ještě ani pořádně nevychladl motor, a tak se nejprve vraťme o čtrnáct dní zpět, kdy Josef Peták s Alenou Benešovou závodili po Valašských kotárech.

„S celkovým výsledkem z Valašky jsem spokojený. Tratě byly až na poslední dvě rychlostní zkoušky dost rychlé a jsem rád, že se celá soutěž pro nás odjela za sucha. Měli jsme v pátek trochu problémy se světelnou rampou, která se uvolnila a svítila nám jen kousek před auto a v sobotu ráno jsme na druhé rychlostní zkoušce hned po startu udělali defekt. Jeli jsme s tím celou vložku, což znamenalo velkou ztrátu. Dost pomalu jsem se po dlouhé zimní pauze dostával do tempa, protože jsem v poslední době i díky operaci moc necvičil a kondička není nic moc. Zvládli jsme se ale dostat do cíle a s devátým místem absolutně jsem spokojený,“ hodnotí první soutěž sezony 2011 Josef Peták.

Na Šumavu je to pro příbramského Josefa Petáka a jeho Hroch Rally tým coby kamenem dohodil. Tratě Rallye Šumava zejména v páteční etapě ale francouzskému speciálu S2000 příliš nesedí. „Na Šumavě začínáme Činovským okruhem, což považuju za nutné zlo. V okruhové rychlostní zkoušce se dá hodně času ztratit za autem, které jede před vámi, a které vás nevidí nebo nechce pustit. Když se celá rally rozhoduje v desetinkách, jako to bylo například na Valašsce mezi Valdou a Romanem Krestou, tak vteřiny, které člověk ztratí na okruhu už nikde nedožene a ty můžou ovlivnit celý závod. Ty další páteční rychlé úseky jsou o tom, že člověk nesmí udělat sebemenší chybu. Když jede auto dost často v omezovači, tak není kde případnou ztrátu nahnat. Na těchhle rychlých zkouškách ten čas ubývá hrozně rychle a bude to o tom, neudělat v pátek nějakou chybu a vyhnout se technickým problémům. Sobotní rychlostní zkoušky už jsou techničtější, ale předpokládám, že to na nich bude kvůli velkému množství posypu hodně klouzat a velkou roli může na Šumavě sehrát i nestálé počasí. Rallye Šumava bude v tomhle směru hodně těžký závod,“ dodává před startem Rallye Šumava Josef Peták.

Na soutěžní posádky čeká při Rallye Šumava celkem třináct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap o celkové délce tratě přes 560 kilometrů. Josef Peták a Hroch Rally tým zve fanoušky k návštěvě Rallye Šumava.

Petr Eliáš

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >