aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

První double pro Citroën DS3 WRC

29. března 2011

Rok po svém premiérovém vítězství v mistrovství světa FIA World Rally Championship v Portugalsku, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dokázali tentýž kousek zopakovat na stejném místě a obhájit vítězství. Posádka Citroën Total World Rally Teamu si dojela pro první příčku v Algarve po perfektním výkonu. DS3 WRC zaznamenal první double v jeho mladé kariéře díky Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi, kteří se bodově dotáhli na Mikko Hirvonena na čele světového šampionátu.

Citroën Total WRT tým zahájil poslední den Rally Portugalsko s náskokem více než čtyř minut na své soupeře a kontroloval tak závěr podniku. Hodně času tým věnoval přípravě pneumatik pro finálové kolo. Kromě bodů za očekávané double si Citroëny DS3 WRC chtěly skóre vylepšit ještě dalšími body na finálové rychlostní speciálce. Dlouho na ní vedl Petter Solberg, nicméně nakonec stanovil nejrychlejší čas Sébastien Loeb. Jari-Matti Latvala dojel se ztrátou sekundy a ani třetí v pořadí, Sébastien Ogier, nebyl schopný sedminásobnému mistrovi světa konkurovat.

Když se Citroën Total World Rally Team vrátil na Estadio Algarve, mohl Ogier přijmout gratulace ke svému třetímu titulu od svého týmového kolegy Loeba. Vítěz pak slavil s celým týmem.

„Byl to perfektní víkend. Ovládli jsme první den a pak jsme dokázali přidat v pravý čas. Je to výrazný výsledek pro celý tým díky double a bodům navíc z Power Stage. Byl jsem šest měsíců bez vítězství, takže už jsem byl poněkud nervózní. Doufám, že by to mohl být začátek dobré série. Body, které jsme tu nashromáždili, nám pomohou dostat se znovu do hry po zklamání v Mexiku. Rád bych poděkoval celému týmu za perfektní práci. Je to stejný úspěch pro mě i pro celý tým,“ řekl vítěz Portugalské rally.

Sébastien Loeb dojel druhý a připsal si za celý víkend dvacet bodů i díky prémii v poslední zkoušce. To značí, že je v celkovém hodnocení světového šampionátu ve spoluvedení s Mikko Hirvonenem. „Naše šance na vítězství se rozplynuly v sobotu, kdy jsme ztratili 30 sekund v prachu, který zvedlo auto právě Mikka. Druhé místo je tím nejlepším, v co jsme mohli doufat. Bylo mi jasné, že nebude lehké získat prémiové body na Power Stage, ale povedlo se! Je to velmi pozitivní výsledek pro nás a celý tým. Tyto body budou ještě drahocenné, pokud se v mistrovství světa bude bojovat velice těsně.“

Fréderic Banzet, generální manažer Citroënu, byl s týmem po celou rally, a byl velice nadšený, když blahopřál svým posádkám. „Pamatuji si na mladého pilota, který byl šťastný jako blecha, když před rokem vyhrál svou první rally. Letos se Sébastien Ogier pohybuje v úplně jiných dimenzích, což potvrdil tímto nádherným vítězstvím. Sébastien Loeb, který měl smůlu na podmínky, i tak pomohl Citroënu DS3 WRC získat jeho první double. Bravo celému týmu. Tento výsledek našich posádek je velice důležitý i pro všechny partnery automobilky Citroën. Doufám, že naše double nebylo poslední!“

Pozoruhodného výsledku dosáhly také privátní posádky na vozech Citroën DS3 WRC připravené s podporou Citroën Racing Technologies. Petter Solberg a Chris Patterson dojeli šestí, Kimi Räikkönen a Kaj Lindström sedmí. Při svém prvním vystoupení v této sezóně i Peter van Merksteijn Jr. a Eddy Chevaillier dovedli svůj vůz až do cíle.

Petter Solberg ztratil šance na vítězství v závěru prvního dne, kdy musel odstoupit pro defekt zadního kola. Druhý den ale zajel bývalý mistr světa šest nejrychlejších časů a vrátil se na šesté místo, za což inkasoval osm bodů. Kimi Räikkönen při svém druhém startu v Portugalsku neudělal žádnou chybu a skončil sedmý. Peter van Merksteijn Jr. debutoval ve WRC na Citroënu DS3 a dojel 22.

Petter Solberg (Petter Solberg World Rally Teamu): „Jsem smutný, že jsem nemohl bojovat o vítězství. Jsou to důležité body pro šampionát, ale mým cílem je ještě lepší výsledek.“

Kimi Räikkönen (Ice1Racing): „Dozvěděli jsme se mnoho o Citroënu DS3 WRC. Udělali jsme pokrok v nastavení a myslím, že jsem se zlepšil. Hodně jsem se naučil a snad se to podaří zužitkovat na dalších rally.“

Peter van Merksteijn Junior (Van Merksteijn Motorsport): „Při mé první zkušenosti s tímto autem to nebyl špatný výsledek, i když jsem měl smůlu. Cílem této první rally bylo sžít se s autem. Jsem přesvědčen, že mohu jet rychleji, ale to určitě přijde.“

Benoit Nogier (ředitel Citroën Racing Technology): „Petter Solberg opět prokázal svou konkurenceschopnost. Jeho Citroën DS3 WRC má stejnou úroveň jako oficiální tovární vozy. Jen smůla mu zabránila v ještě lepším výsledku. Doufáme, že už si smůlu vybral. Kimi Räikkönen ukázal harmonii s vozem už ve Švédsku a pokračoval v tom. To je povzbudivé pro budoucí starty. Měli jsme problém s vozem Petera van Merksteijna Jr, což ho stálo lepší výsledek. Ukázal, co v něm je, i když se teprve učí. Měl by se zlepšovat postupně krok za krokem po celou sezonu.“

Citroën Sport

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >