aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

ROTO Plzeň před sezonou v plné sestavě

25. ledna 2008

O posádkách, které usednou do obou vozů Fiat Punto S1600 na dvoudenních mistrovských soutěžích i v rallysprintech, je už rozhodnuto. Plzeňský tým chce obsadit celou domácí mistrovskou sezonu, nejsou ale vyloučené výjimky v podobě startů v zahraničí.

Oba automobily jsou technicky prakticky stejné, liší se jen v nepatrných detailech. Vůz s registrační značkou 10R 0001 dostane pro dvoudenní mistrovské soutěže posádka Jan Šlehofer - Zbyněk Soběhart. Vedení týmu chce oběma mladíkům vytvořit optimální podmínky pro další sportovní růst. Nečeká od nich tedy od počátku špičkové výsledky, ale odpovídající soustředěné nasazení a trvalý postupný růst výkonnosti.

V tomtéž vozidle se na rallysprintech představí posádka Lubomír Minařík - Karel Coufalík. Minařík, který se vloni stal s tímto vozidlem mistrem republiky skupiny A a vyhrál také třídu A6, se rozhodl opět věnovat rallysprintům a pokusí se navázat na úspěch z roku 2007.

Fiat Punto S1600 s registrační značkou 10R 0002 bude v obou mistrovských seriálech řídit dvojice Jiří Skoupil – Tomáš Singer. Skoupil spolupracuje s týmem ROTO Plzeň už několik sezón, nejprve jezdil s vozem Nissan Almera GTI, vloni přesedlal na fiat. Za ideálního spolujezdce pro sebe považuje zkušeného Tomáše Singera a požádal ho, aby s ním absolvoval kompletní program.

Vzhledem k rozsáhlému programu obou seriálů, které čítají po devíti podnicích, ale do celkových výsledků se započítává šest nejúspěšnějších, může dojít v průběhu sezóny ještě ke změně „jízdního řádu“ týmu. Rozhodovat se bude podle průběhu jednotlivých soutěží a jejich výsledků. Je tak pravděpodobné, vozy ROTO Plzeň se objeví i při ojedinělých startech v Polsku nebo Německu.

Může se také stát, že pokud některá z kmenových posádek soutěž českého mistrovství vynechá, objeví se v kokpitech hostující jezdci. Definitivní program bude během sezony upravován v závislosti na svých technických a materiálních podmínkách a samozřejmě i podle finančních možností jednotlivých posádek.

Vzhledem k obrovské náročnosti na technický tým při osmnácti domácích soutěžích v sezoně, bude zřejmě nutné ustavit i dva týmy mechaniků. Hlavní dozor nad nimi si podrží nezbytný Luděk Svoboda, ale nebude se moci osobně zúčastnit všech závodů.

Vladimír Dolejš

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >