aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Loprais pojede namísto Dakaru do Tuniska

24. ledna 2008

Jako náhradu za zrušenou dakarskou rally absolvuje v letošním roce Loprais Tatra Team Rallye OPTIC 2000 Tunisia 2008, která je součástí Mistrovství světa FIA Cross-country. Kromě toho pak tatrováky uvidíme letos minimálně ještě v jednom dalším z podniků podobného významu.

OPTIC 2000 Tunisia je renomovaným závodem světového poháru Cross-country rally, kterého se od roku 1981 pravidelně zúčastňují špičkové týmy i závodníci. Hlavním organizátorem soutěže je N.P.O - Cyril Neveu (pětinásobný vítěz Rallye Dakar v kategorii motocyklů) a Jean Christophe Pelletier. Díky jejich zkušenostem má tento podnik osobitý ráz a spolu s rallye ORPI Maroko patří mezi nejtěžší závody hned za Dakarem.

Pro ročník 2008 organizátoři navíc připravili množství novinek s cílem zvýšit počet účastníků z řad amatérů i profesionálů, zpestřit program a zvýšit celosvětové povědomí o Rallye OPTIC 2000 Tunisia. Jejich cílem je umožnit co největšímu počtu účastníků opravdové a férové závodění při zachování maximální míry bezpečnosti. Rallye Tunisia je prvním letošním podnikem na území Afriky, který se započítává do hodnocení Mistrovství světa FIA Cross-country a současně představuje jeden z hlavních podniků Mistrovství světa FIM v Cross-country.

Organizátoři, se kterými pravidelně komunikujeme, potvrzují nárůst zájmu: „Každý rok zaznamenáváme rostoucí zájem o účast v Rallye OPTIC 2000 Tunisia. Ročník 2008 bude ještě nabitější, tvrdší a těžší, než ty předchozí. Po zrušení Dakaru chce mnoho konkurenceschopných týmů závodit, takže očekáváme hojnou účast ve všech kategoriích včetně kamionů,“ uvádí Romain Pachoud odpovědný v NPO za styk s účastníky závodu.

„Jsme přesvědčeni, že je to skvělá příležitost, abychom mohli prokázat kvality Tatry,“ prohlašuje Aleš Loprais. „Dakar 2008 je za námi. Hledali jsme atraktivní pouštní alternativu s odpovídajícím mediálním pokrytím a těžkými etapami. Letos se organizátoři rozhodli závod prodloužit a dost možná jej i zavést do Libye, tak aby byl delší a ještě náročnější. Maratónské etapy Tatře vždy seděly a jsem si jist, že tento závod představuje více než optimální náhradu, která by měla ukojit naše dakarské ambice. Milujeme písek a duny, podobně jako naši fanoušci a partneři. Tunisko nabízí mnoho právě takových kilometrů.“

Tým odstartuje do rallye OPTIC 2000 Tunisia ve stejné konfiguraci, jako v případě neuskutečněného Dakaru, tedy s jedním ostrým kamionem a dvěma doprovody. „Naší výhodou je to, že máme požadovanou homologaci FIA 2008, která nám umožňuje start v prakticky libovolném závodě, který si vybereme,“ dodává Aleš Loprais.

„To, že se závod jede pod hlavičkou FIA, je pro nás garancí, že se bude dbát na to, aby vozy odpovídaly v průběhu celé rallye platným technickým nařízením, což ctíme a považujeme za důležité. Všechna naše auta jsou ve stoprocentním stavu a připravena na start, podobně jako celý tým.“

„V Tunisku jsme koncem minulého roku během testování najeli na nejrůznějších površích stovky kilometrů. Nejraději samozřejmě jezdíme v náročném písečném terénu a dunách, které dokonale prověří auto i posádku,“ uvádí navigátor Ladislav Lála. „V kabině vznikla skvělá atmosféra, navzájem si věříme a zdravě se hecujeme. Podobně funguje i celý tým. Jsem moc rád, že jsme se rozhodli právě pro tento závod. Navigace se nebojím, zdravý respekt je to správné slovo. Mám důvěru kluků i celého týmu a to je pro mně velmi důležité.“

Rallye startuje přejímkami, které proběhnou 23. dubna 2008 v jižní Francii. První etapa se pojede o dva dny později a cíl je plánován na 2. května 2008. Obrazové zpravodajství z průběhu závodu bude možné sledovat na Eurosportu. Informace o rallye budou přinášet i tištěná média a časopisy. „Opravdu se těšíme na skvělé pouštní závodění. Očekáváme, že se v našich stopách vydají i některé další konkurenční týmy,“ uzavírá Aleš Loprais.

-pr-

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >