Již jen hodiny zbývají do startu úvodního podniku letošního mistrovství světa, Rally Sweden. V tomto článku se můžete dočíst, jak se na premiéru se zbrusu novým vozem Citroën DS3 WRC těší Sébastien Loeb a Ogier.
Sébastien Loeb
Jako vítěz sedmi světových titulů asi nemůžete mít jiný cíl, než stát se první člověkem, který vyhraje poosmé?
„Bylo by obtížné hledat jiný cíl! Doufám, že svůj mistrovský titul mohu obhájit. Vůbec nechci měnit svou strategii, Budeme se do jednotlivých podniků pouštět tak, jak budou přicházet. Tento rok s novými předpisy bude plný neznámých.“
Jak se na Švédsko těšíte?
„Nemohu se dočkat. Ale nemyslím si, že by výsledky ze Švédska byly vodítkem pro zbytek sezony. Nejčastějším povrchem v mistrovství světa je šotolina. Na té se bude o titulu rozhodovat. Při testování jsem se právě na šotolině cítil jako doma, ne na sněhu. I když by nebylo lichotivé jezdit třeba dvě sekundy za mými soupeři, ale první rally není nejdůležitější v sezoně.“
Nemáte obavy, že nové regule obrátí zavedené zvyklosti úplně naruby?
„Mám z našeho auta velice dobrý pocit. Během testování jsem byl velice příjemně překvapený motorem a celkovou vyvážeností auta bez ohledu na chybějící diferenciál. Do sezony chci vstoupit opravdu dobře, ale jediným měřítkem bude časomíra. Nejsem z těch, kdo něco říká jen tak bez toho, že by nebyl schopný toho dosáhnout. Budeme tak muset počkat na výsledky prvních testů po zahájení rally, abychom se nepouštěli do nějakých unáhlených závěrů.“
Sébastien Ogier
Máte za sebou několik tisíc kilometrů testování s Citroënem DS3 WRC před Švédskou rally. Cítíte, že je vše v pořádku?
„Od poloviny sezony 2010 jsme měli možnost vyzkoušet si všechny typy povrchů. Určitě to ale nebylo úplně všechno, co jsme mohli udělat, čeká nás toho mnohem víc! Zbývají ještě nějaké detaily, ale s autem jako celkem zacházíme dobře. Až samotné soutěže odpoví na všechny naše otázky.“
Jste ve stejném týmu jako úřadující světový šampión. Jak tuto skutečnost chápete? Máte v týmu nejlepšího kolegu, nebo spíš největšího rivala?
„Náš týmový duch v Citroën týmu se točí kolem vzájemné spolupráce. Sdílíme společně co nejvíce informací, zejména co se techniky týče. Musíme umět pracovat všichni společně. Náš cíl je společný - vyhrát pro Citroën. Máme oba stejné šance i naprosto stejné vybavení. A bude na mě dokázat, zda mohu odvést stejnou práci jako mistr světa.“
V čem je Švédská rally důležitá?
„Je to podnik o kterém vím strašně málo, vždyť jsem tu byl jen jednou v roce 2009. Čekám, že to bude těžký podnik, ale zároveň vím, že sezona je dlouhá a že výsledek celého mistrovství světa se nerozhodne už na sněhu. Je mnoho věcí, které mohou změnit obvyklou konstelaci - nové předpisy, nové pneumatiky Michelin atd. Možná bych si troufnul na vítězství. Pokud by to ale nevycházelo, musím rally odjet s ohledem na výsledek celého šampionátu. “
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.