aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Hirvonen i Latvala se na Monte těší

23. ledna 2008

Poprvé ve své jezdecké kariéře vstoupí finský jezdec Mikko Hirvonen do soutěže MS jako jednička továrního týmu. Před sezónou rozdané karty naznačují, že proti téměř suverénnímu Loebovi se postaví početný šik pilotů Fordu Focus WRC, kterému by měl vévodit právě Hirvonen.

Mikko Hirvonen bude startovat v Monte Carlu popáté. Předpověď počasí slibuje v horách pravé zimní podmínky a Finovi je jasné, jak obtížný podnik ho letos čeká. „Monte Carlo je celé o počasí. Když je sucho a teplo, je to obyčejná asfaltová soutěž. Na sněhu a ledu se ale podmínky mění skokem a nikdo neví, co může přijít. Jediná věc, která se dá předvídat je, že podmínky budou nepředvídatelné. Je to nejtěžší soutěž šampionátu.“

„Už se nemohu dočkat, až to znovu odstartuje. Do každé soutěže půjdu s cílem ji vyhrát. Když to ale nepůjde, potřebuji dojet aspoň druhý. Bude pro mě těžké převzít úlohu Marcuse Grönholma, ale jsem na to připravený. Za poslední dvě sezony jsem se od něj hodně naučil a teď je na mně, abych udělal další krok a ukázal, že i já budu schopen bojovat o titul,“ uzavírá.

Jari-Matti Latvala si vysloužil místo v továrním týmu Ford zejména skvělým závěrem sezony 2007. V Irsku stanul poprvé na stupních vítězů a ve Velké Británii vyhrál hned několik rychlostních zkoušek. Zdá se být při očekávané premiéře dobře připraven na vše, co rally od jezdce vyžaduje.

„Myslím, že se pojede na sněhu a ledu, ale o takovýchto výzvách rally je. Pokud pojedu v těžkých podmínkách dobře, mohu získat oproti ostatním nějakou výhodu. Jízda za tmy také není jednoduchá, ale je to jen další výzva a právě díky nim je tento sport tak vzrušující.“

„Nová pravidla o pneumatikách říkají, že musíme jet všichni na Pirelli, obejít se bez mousse sytému proti defektům a vybírat z menší palety vzorků a směsí než v minulosti. S novými pneumatikami jsem se seznámil při testech a zdají se mi o něco tvrdší. Zákaz mousse systému přinutí jezdce, aby si tolik nezkracovali zatáčky a vyhnuli se tak defektům. Ze stejného důvodu si nedovolí pneumatiky prořezávat do takové hloubky, jako dříve. I pro mě to znamená, že v zatáčkách budu muset být opatrnější. Takový styl jízdy jsem si ale osvojil při startech s produkčními vozy, takže doufám, že tato zkušenost se mi bude hodit,“ dodává Latvala.

Ford

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >