aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Sébastienové Loeb a Ogier před sezónou 2011

27. ledna 2011

Pro mistrovství světa začne v půlce února nová epocha. Se zbrusu novými speciály se všichni kolem tohoto šampionátu pokusí zvrátit upadající úroveň světových automobilových soutěží. Co říkají před začátkem sezóny její největší favorité - Sébastienové Loeb a Ogier?

Sébastien Loeb

Jak se cítíte za volantem vozu Citroën DS3 WRC?

Pocity jsou úplně jiné než u C4. Vůz DS3 je kratší, takže je v ostrých zatáčkách mrštnější, ale také živější v rychlých úsecích. Obecně se budeme muset za volantem vyvinout větší úsilí. Důvodů je víc: chování vozu způsobené jeho rozměry, absence středového diferenciálu, který by umožnil rozložit náhon mezi přední a zadní nápravu, návrat k mechanické převodovce, kvůli kterému budeme muset velmi často pouštět volant...

Jste spokojený s tím, čeho tým v mezičase dosáhl?

Myslím, že tým odvedl výbornou práci. Nepodařilo se nám dosáhnout stejných výsledků na všech površích. Hodně času jsme strávili na šotolině, protože s tou se na mistrovství světa setkáváme nejčastěji. Myslím, že se máme ještě co učit na sněhu, ale to se těžko odhaduje, neboť nám chybí srovnání. Nové předpisy do chování vozů hodně zasáhly.

No právě, co si myslíte o nových předpisech? Jsou s nimi piloti spokojení?

Ano, auto se příjemně řídí. Výkony motoru umožňují využívat všech vlastností podvozku. Určitě bychom vždycky chtěli větší výkon, ale myslím, že tyhle nové WRC jsou naprosto úžasné. Při řízení budeme muset být šikovní a optimalizovat dráhu vozu, abychom si při průjezdu zatáček udrželi co nejlepší rychlost.

Co tahle sezóna znamená pro vás osobně?

Je to nová výzva, kdy nás oproti předchozím sezónám čeká víc nejistot. I naši soupeři věnovali vývoji strojů hodně pozornosti a pro srovnání si musíme počkat na první rallye. V každém případě musím začít tím, že budu rychlejší než soupeři ve stejných vozech jako já. Porazit Sébastiena Ogiera a Pettera Solberga nebude vůbec jednoduché! Myslím, že tato sezóna bude těžká, ale to jen zvyšuje moji motivaci.

Sébastien Ogier;

Jak se cítíte za volantem vozu Citroën DS3 WRC?

Stejně jako Seb se domnívám, že hutnější rozměry DS3 znamenají výhody i nevýhody podle toho, na jakém terénu se jede. Vzhledem k tomu, že motor má menší točivý moment, než jsme byli zvyklí, musíme ho pořád vytáčet, trochu jako u atmosférického motoru. Návrat k mechanické převodovce znamená o něco delší dobu na řazení a vyžaduje od pilota větší úsilí. Za „ normálních“ podmínek to nebude žádný problém, ale horší by to mohlo být ve velkém horku nebo na konci dlouhých rychlostních zkoušek.

Jste spokojený s tím, čeho tým v mezičase dosáhl?

Pracovní výkonnost týmu na mě zapůsobila,vždyť jsme od konce minulé sezóny absolvovali mnoho testovacích jízd. Mám dojem, že jsme času, který byl k dispozici, využili dobře. Už se těším, až se postavím na start Švédské rallye a poměřím se se stopkami!

Myslíte si, že jsou nové předpisy pro mistrovství světa v rallye pozitivní?

Cílem bylo přitáhnout nové konstruktéry. Tento rok se k nám přidá třetí značka. To je pro všechny pozitivní, počínaje diváky. Myslím, že tahle nová auta budou skvělá, s větším skluzem a motory vytáčenými vysoko do otáček. Není pochyb o tom, že podívaná to bude přinejmenším stejně dobrá jako v předchozích ročnících!

Co očekáváte od své první sezóny, kterou celou strávíte v týmu Citroën Total World Rally Team?

Ta rovnice má tolik neznámých, že mohu jen těžko vynášet přesné cíle. Výsledek Švédské rallye nebude pro pořadí v mistrovství nezbytně reprezentativní. Na to si budeme muset tři nebo čtyři rally počkat. Pokud jde o nás, my nevstupujeme do prvního závodu s přílišnými ambicemi. Dodnes jsme absolvovali jen dvě zimní rallye a těžko budeme moci soupeřit se skandinávskými piloty. I když konečným cílem je získání světového titulu, nejsem tím nijak posedlý. Zato chci získat body v každé rally, proniknout mezi vozy v čele a získat další zkušenost ve WRC.

[V WzNMF27DI-A]

Citroën Sport

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >