aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Honza Štěpánek hodnotí Jänner Rallye

11. ledna 2008

Po úspěšném vystoupení na Pražském Rallysprintu se Honza Štěpánek postavil na start první mistrovské soutěže letošní sezóny.

Tradičně se vedle něj na sedačku spolujezdce posadil Marek Omelka, který při mistrovských soutěžích tvoří s Honzou již několik let nerozlučnou dvojici. Jako soutěžní náčiní pak kroměřížská dvojice zvolila osvědčené Subaru Impreza N11 Spec C, tentokrát i díky prioritě ASN ozdobené startovním číslem 19, ale s největší pravděpodobností končící své služby v barvách týmu SUBARU SPORT SERVICE AČR..

Honza Štěpánek se na soutěž velice těšil, sněhové podmínky jsou právě to, co ho velmi baví a po loňském nepovedeném světovém intermezzu v Norsku si právě na Jänneru chtěl spravit chuť při závodění v zimních podmínkách.

„Když se podívám na sestavu, která byla na startu soutěže kde stála česká i rakouská špička, mohli bychom být spokojeni,“ komentuje rakouské vystoupení Marek Omelka, současně však dodává: „když už jsi ale na osmé pozici, pak ten konečný propad na třináctku zamrzí. Vezeme však zpátky celé auto a navíc i nějaké body.“

„Z mého pohledu byla trať velmi obtížná,“ pokračuje Marek, „na rychlostkách se často měnil povrch, ze sněhu se jelo na asfalt, pak zase na led a tak i pneumatiky dostávaly pořádně zabrat. My jsme soutěž jeli celou na starších gumách, které nám zbyly zejména z dob účinkování Achima v našem týmu a ke konci soutěže už pomalu nebylo co obouvat. To pak s v kombinaci s přemírou snahy v závěru soutěže znamenalo vyrobení několika chyb a propad výsledky. Vlastně tolik krizovek co na této soutěži jsme neměli snad za poslední dva roky. Občas se trochu přetočíš, do toho nějaké to couvání a ztráty jsou na světě, pak se to snažíš dohnat… Pár rychlostek před koncem to bylo kolem nás dost nahuštěné, my jsme bohužel ze souboje se soupeři vyšli hůře.“

„Mohlo to být určitě lepší,“ hodnotí Honza Štěpánek. „Kdybychom byli po soutěži na těch místech, kde v pátek po konci první etapy, byl bych spokojený mnohem více. Se svým výkonem v sobotu, ale už tak spokojený nejsem. Letošní Jänner byla jedna z nejobtížnějších soutěží, na kterých jsem startoval. Vezeme body, ale určitý pocit zklamání ze sobotního výkonu ve mně zůstal. Poslední rychlostky jsem jel, jak jsem uměl, ale bohužel i to bylo málo. Oproti loňsku je to pro nás horší.“

Na otázku týkající se techniky však posádka nemá jiná slova, než spokojenost. „Auto fungovalo na 105%, prostě super,“ říká Marek. „Další soutěž, která je v plánu, je Valašská Rally, vše ale zůstává otevřeno. O tom kde přesně a s jakým autem budeme v budoucnu startovat se rozhodne v nejbližších dnech a určitě o tom příznivce soutěží budeme informovat,“ uzavírá Honza Štěpánek.

Petr Medřík

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >