Hroch Rally Team a dvojice Josef Peták - Alena Benešová a Josef Peták - Libor Joska mají za sebou další úspěšnou sezónu v rallye. Ve velkém mistrovství obhájila příbramská smíšená posádka titul ve skupině A a v malém šampionátu nestačili Peták s Joskou pouze na posádku startující v mistrovství světa ve složení Jan Kopecký a Filip Schovánek.
Letošní rok 2007 je u konce, a tak jsme se rozhodli s příbramským pilotem udělat letošní souhrn v podobě rozhovoru.
Jak bys v krátkosti zhodnotil letošní sezónu automobilových soutěží?
„Letos jsme se zúčastnili dvou šampionátů. S Renaultem Clio S1600 jsem v MMČR v automobilových soutěžích jel s Alenou Benešovou a v MČR s Liborem Joskou. Naším předsezónním cílem byla obhajoba jednoho z titulů, což se nám podařilo. Pouze v malých soutěžích nás porazil Honza Kopecký. Tato prohra mne však nemrzí. Honza je špičkový jezdec, což dokazuje nejen u nás, ale i ve světových soutěžích.“
Dělalo ti Clio S1600 radost po celou sezónu?
„Po technické stránce auto fungovalo letos báječně. Pouze pro nás zakletá Barumka nevyšla dle představ, když jsme museli odstoupit kvůli poloose. Jinak však auto fungovalo na 120%, za což vděčíme našim mechanikům a jejich špičkové přípravě. Když už se ojediněle vyskytl problém, jako na Jänner Rally, tak mechanici dokázali vyměnit převodovku za výborných čtrnáct minut.“
Na který letošní závod vzpomínáš nejraději?
„Obrovským zážitkem byla Krumlovská rallye, kde jsme zajeli letošní nejlepší závod a obsadili třetí místo. Navíc to bylo vygradované závěrečným soubojem s Vaškem Arazimem, kdy jsme do toho dali oba opravdu všechno. Moc se mi líbila i domácí Příbram. Naposledy jsme startovali s Cliem S1600, počasí vyšlo skvěle, tratě byly také perfektně připraveny a my se krásně svezli.“
Co tě vedlo ke změně závodního vozu a proč zrovna S2000?
„Ke konci sezóny jsme začali přemýšlet, co budeme dělat dál. Měli jsme za sebou tři úspěšné sezóny s Renaultem Clio S1600, a tak to chtělo změnu. V úvahu připadalo pořízení Renaultu Clio ve třídě R3. Ovšem díky nabídnuté spolupráci italského týmu Racing Lions a díky pochopení sponzorů se nám nakonec podařilo nastartovat projekt Peugeotu 207 S2000.“
Poprvé jsi startoval s S2000 v Praze. Jak bys tento premiérový ostrý start zhodnotil?
„Pražský rallysprint je událost víceméně laškovného a svátečního svezení, přičemž si však myslím, že Řeporyjská vložka není rozhodně nejlehčí. Hodně to tady klouže a je mnoho zrádných míst. Naším prvním ostrým startem byl dvojí průjezd touto RZ a vyšel nám. Měl jsem z toho výborný pocit. Dále jsme si v okolí Strahova vyzkoušeli chování vozu i na suchu. Auto se ovládá nádherně, pouze trochu chybí výkon, takže s ním nejdou dělat velké smyky. S Peugeotem se musí jet podobně jako s dvoukolkou, tedy kola pořád rovně a hlavně dopředu.“
Komu bys rád za letošní sezónu poděkoval?
„Je za námi další úspěšný rok. V první řadě musím poděkovat oběma spolujezdcům Aleně a Liborovi. Liborovi navíc coby hlavnímu sponzorovi. Velký dík nás tří navíc patří i všem našim mechanikům za jejich obětavou a výbornou práci při přípravě auta a samotném průběhu. Dále bychom chtěli poděkovat i všem našim ostatním sponzorům.“
„Chtěli bychom také poděkovat fanouškům, kteří chodí i v nepřízni počasí na tratě rychlostních zkoušek a nesmíme zapomenout ani na činovníky a pořadatele, kteří něco pro rallye dělají a bez nichž by se automobilové soutěže ani nekonaly.“
Jaké jsou plány pro nadcházející sezónu?
„Chceme startovat v obou šampionátech. Bohužel několik soutěží je blízko po sobě, a tak nejsme v současné době schopni říci, které pojedeme. Jedeme s novým vozem, čili se budeme především učit a získávat nové poznatky. Na začátek vynecháme pouze Jänner Rally, protože nemáme potřebné technické vybavení. Na Valašce však již budeme v plné síle.“
Celý náš tým přeje všem krásné prožití vánočních svátků, hodně zdraví, štěstí a nádherných zážitků z rychlostních zkoušek v roce 2008 a zároveň všem našim soupeřům hodně závodních úspěchů v příští sezóně.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.