Pro Martina Semeráda a Michala Ernsta skončilo úspěšné účinkování v Britské Rally v průběhu závěrečné etapy, kdy jejich Mitsubishi Lancer EVO IX zůstalo nepoškozené ležet v hlubokém příkopu. Bohužel se nepodařilo dojet až do cíle a uhájit průběžné druhé místo v kategorii produkčních vozů PWRC, které bezpečně kontrolovali s minutovým náskokem na Portugalce Arauja, který nakonec ve Walesu oslavil zisk dalšího titulu mistra světa.
Martin se již v průběhu druhé etapy potýkal s vysokou horečkou, a v závěrečném sobotním servisu se sotva vypotácel z vozu. „Máca dostal na noc léky, které mu teplotu srazily na nějakých 38,5 a rozhodnutí, zda odstartuje dál, jsme nechali plně na něm. Bylo nám líto ho připravit o možnost bojovat o nejlepší výsledek kariéry jeho odstoupením ze zdravotních důvodů,“ říká Josef Semerád, Martinův otec a šéf týmu. Bohužel nedaleko před cílem rychlostní zkoušky Margam Park došlo k jezdecké chybě, která mohla být způsobena ztrátou koncentrace, kdy se v pomalé zatáčce dostala zadní část vozu mimo ideální stopu a zadek Mitsubishi lehce zavadil o strom na pravém okraji cesty. I to ale stačilo k tomu, aby se vůz přetočil a sjel do hlubokého příkopu, ze kterého jej diváci již nedokázali vyprostit a problém měl i vyprošťovací vůz pořadatelů.
„Byla to určitě jezdecká chyba, spíš chybka. První za celý závod a zrovna ve smolném místě. Martin dnes startoval v dost špatném zdravotním stavu pod léky a s tím ohledem jsme rádi za to, jak to dopadlo. Auto je téměř nepoškozené a po vytažení s ním kluci dojeli až do servisu. Je to pro nás zase další zkušenost a dnes už víme, že odstoupení ze zdravotních důvodů by nebyla žádná ostuda. Všechny, a hlavně Martina s Michalem mrzí, že nedojeli do cíle, ale nedá se jim nic vyčítat. Snažili se bojovat až do konce,“ uzavírá trochu smutný Josef Semerád, který už musí přemýšlet jak pro Martina zajistit další sezonu v soutěžním voze.
Semerád Rally team tak uzavřel čtveřici světových startů v sezoně 2010, kterou odstartoval ve Švédsku, pokračoval v Jordánsku a Finsku a zakončil ji Britskou Rally. Pro soukromý tým to byla velká zkouška, ve které obstál. Každý kilometr na rychlostních zkouškách Mistrovství světa má pro mladého jezdce velký význam a i smolně zakončená Britská Rally ukázala, že s přibývajícími zkušenostmi může Martin Semerád pomýšlet na boje v užší špičce produkčního mistrovství světa. Věříme, že k tomu v roce 2011 dostane příležitost.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.