aktuálně: 37 uzavírek, 14 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

V rally se na kdyby nehraje...

21. listopadu 2007

Již delší dobu bylo jasné, že Francois Duval bude mít letos značné problémy s tím, aby se vůbec svezl v seriálu mistrovství světa. Nyní se vše potvrdilo a jeho tým First Motosport, za který měl mladý Belgičan jezdit, nemá k dispozici jedinou Fabii WRC.

„Vraťme se však o tři sezóny zpět, kdy Duval jezdil ještě v továrním týmu Ford a kde se začal v průběhu roku 2004 velice zlepšovat. Velký vliv na něj tehdy měly rady Malcolma Wilsona, který také říkal, že Duval se za danou sezónu posunul jezdecky nejvíce kupředu.

V šampionátu tehdy skončil na velice slušné šesté pozici s 53 body. Kromě toho se Duval stal v roce 2004 také jezdcem roku v Belgii.

Malcolm Wilson tehdy řekl: “Francois je prostě jezdcem, který se v letošním roce nejvíce zlepšil. Ve Španělsku byl konkurenceschopný a stejně tak dobře si vedl také v Německu a na Korsice. Udělal sice malou chybu, ale to se v takových náročných podmínkách může stát. Je jen na jezdcovi, jak se rozhodne, když si zkracuje zatáčku a on na to doplatil,„ uzavřel povídání Wilson.

Když se na konci roku rozhodovalo o tom, kam odejde tehdejší jednička týmu Ford Markko Märtin a zda také Francois Duval odejde od týmu Ford, oba se rozhodli britský tým opustit. Jako první podepsal smlouvu s Peugeotem Markko Märtin.

Malcolm Wilson tehdy nabídl Duvalovi čtyřletou smlouvu, která mu zaručovala účast v následujících čtyřech sezónách ve všech soutěžích seriálu mistrovství světa a navíc by byl jedničkou týmu Ford.

Zeptali jsme se Francoise, jestli by nechtěl v týmu Ford zůstat a být jeho jedničkou v dalších čtyřech letech,„ řekl Wilson. “Myslím, že je to dobrá nabídka a on o ní bude určitě přemýšlet. Tým Ford přešel z nejisté účasti v MS k té nejjistější ze všech a navíc potvrdil, že v mistrovství světa bude další čtyři roky. S námi bude mít šanci získat titul v letech 2007 i 2008. Kdybych byl v jeho pozici, tak bych bral naši nabídku velmi vážně," dodal Wilson.

Belgický jezdec však nakonec kývnul na roční nabídku továrního týmu Citroën Sport. Jak jeho angažmá dopadlo tam, už všichni víme. Dokonce byl v průběhu roku nahrazen na několik soutěží Carlosem Sainzem.

Na konci roku 2005 o něj neprojevil zájem žádný z týmů a to dokonce ani poté, co vyhrál v Xsaře WRC poslední soutěž sezóny Australskou rally.

Nyní je Duval bez angažmá a také bez vyhlídek na budoucnost v seriálu mistrovství světa. I ve sportu tak platí, že ne každé rozhodnutí je správné. To Duvalovo na konci roku 2004 mladého jezdce zřejmě navždy odepsalo.

Kdyby se tehdy rozhodl jinak, mohlo být vše dnes naprosto rozdílné a on se třeba mohl prát o titul.. Jenže, jak zní již samotný nadpis tohoto článku, na kdyby se ani v rally nehraje...

Richard Vlček

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >