aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák ve Vsetíně dosáhl na titul ve skupině N

5. listopadu 2010

Závěrečná soutěž rallysprintového šampionátu Rally Vsetín byla poslední letošní příležitostí získat mistrovské body. Za příjemného slunečného počasí pozdního babího léta se na Valašsku bojovalo do posledního kilometru především o bronzovou příčku. Jedním z aktérů strhující bitvy byl Jaroslav Orsák. I když souboj s Petákem nakonec o 1,6 s prohrál, mohl se radovat ze zisku titulu ve skupině N a třídě N4.

Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík tradičně startovala s produkčním vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 pod hlavičkou KIT Racing týmu. Do první sekce se třemi rychlostními zkouškami nastoupili s měkkou směsí pneumatik. Na úvodní ranní úsek to byla dobrá volba a výsledkem bylo skvělý třetí čas. Postupně se však začalo oteplovat a pneumatiky klouzaly. Jarek Orsák před sebe musel pustit Poláka Grzyba s Fabií S2000 a Jelínka s lancerem. Do druhé série vložek už šestadvacetiletý jezdec nastoupil s optimálním obutím, kterým byla tvrdá směs. Hned na Vesníku se blýskl druhým časem v absolutním pořadí a vrátil se na bronzovou pozici. Před závěrečnými dvěma rychlostními zkouškami měl 1,5 sekundový náskok před Petákem s Peugeotem 207 S2000.

Zkušený Josef Peták na předposlední zkoušce na stupně vítězů úspěšně zaútočil a Orsáka o jednu vteřinu předstihl. Posádce Orsák - Vajík se ve finálovém úseku nepodařilo úder zvrátit a musela se spokojit s bramborovou medailí. Na druhou stranu odrazili nápor finišujícího Tlusťáka s dalším speciálem kategorie Super 2000. Je známou pravdou, že zejména na technické trati jsou lehčí, kompaktnější a ovladatelnější vozy S2000 ve výhodě, zejména při brzdění do zatáček.

Vítězství ve skupině N znamenalo rallysprintový titul ve skupině i třídě N4. „Bylo pro nás překvapením, že Pepa dokázal jet tak rychle a bez chyb,“ přiznal sportovně Orsák. „Nešli jsme do souboje naplno, protože jsme chtěli konečně dojet do cíle. Potřebovali jsme body, abychom v tabulce skupiny N předstihli Krestu. To se nám podařilo a tak porážku nebereme nijak tragicky. Auto fungovalo tentokrát naprosto bezvadně.“

Po zrušení závěrečné soutěže slovenského mistrovství v Bratislavě bude posledním startem Jarka Orsáka zřejmě Pražský rallysprint.

Zdeněk Weiser

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >