aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Pražský rallysprint se stal kořistí Karla Trněného

10. prosince 2007

Když se dva perou, třetí se směje. Tak by se dal charakterizovat průběh letošního třináctého ročníku Pražského rallysprintu. Od počátku bojovali o vítězství Václav Pech a Emil Triner, smolná předposlední rychlostní zkouška však oba připravila o šance na vítězství.

To si tak připsal Karel Trněný, vedle něhož tentokrát usedl europoslanec Jan Březina. Jeho stájová Škoda Fabia WRC startovala ve stejném termínu v Polsku, meclovský jezdec tak musel vzít zavděk speciálem, se kterým letos jezdíval v Itálii Felice Re. Trněný hodně poztrácel na průjezdech letos hodně uklouzanou zkouškou u Řeporyjí, naopak na okruhu kolem Strahova se mu dařilo úspěšně.

Hlavní souboj o prvenství sváděli Václav Pech, který opět startoval s českým premiérem Mirkem Topolánkem a Emil Triner, vedle kterého seděl Tomáš Krčmář. Před pátou rychlostní zkouškou byl mezi oběma pětivteřinový rozdíl ve prospěch Trinera, oba tedy vlítli na trať s velkou vervou.

Na známém diváckém místě na parkovišti u Strahovského stadionu trefil Václav Pech obrubník pravým předním kolem své Corolly WRC opět zapůjčené z Maďarska. Zvládl ještě obkroužit půl kola, ale s polámaným kolem se pokračovat nedalo. Tradičním způsobem pracující česká média pak udělala z tohoto faktu senzaci, při které málem šlo o život...

O mnoho lépe nedopadl ani Emil Triner. Také jeho Octavie WRC měla problémy s pravým předním kolem, na rozdíl od Pecha se však jednalo pouze o defekt. V tu chvíli bylo jasné, že šance na vítězství jsou ztraceny. Emil Triner místo výměny pneumatiky a následného bavení diváků raději obkroužil zbývající kola na defektu, čímž nejen že ztratil více než dvě minuty, ale také poškodil poloosu tak významně, že nebyl schopen pokračovat.

Za vítězným Trněným se sváděl další napínavý souboj o nejrychlejšího jezdce ve skupině N. Od začátku o toto prvenství bojovali překvapivě Jan Štěpánek a rallycrossař Pavel Koutný, který usedl do Pechova mistrovského Lanceru. Nakonec byl i díky Koutného penalizaci za pozdní příjezd do ČK 4C rychlejší kroměřížský Štěpánek. Po delší době tak na českých tratích odešlo Mitsubishi poraženo.

Hned za nimi se seřadily dva speciály S2000. Josef Peták poprvé představil svůj nový speciál Peugeot 207 S2000 a od začátku bylo patrné, že ho jízda s tímto speciálem baví. Přestože nakonec skončil 'až' pátý, svou jízdou bavil diváky a naznačil, že by v nadcházející sezóně mohl patřit k černým koňům českého šampionátu.

Čtvrté místo pak obsadil Tomáš Kostka. Tento okruhový pilot již několikrát naznačil, že je schopen konkurovat české špičce, na Pražském rallysprintu se poprvé objevil ve voze specifikace S2000. Za volantem Fiatu Grande Punto S2000, se kterým Michal Kościuszko absolvoval minulý týden Wales Rally GB a v nadcházející sezóně by jej měl po českých tratích prohánět Jaromír Tarabus, dokázal zajíždět špičkové časy, za což si po zásluze odnesl poháry za čtvrté místo.

Hlavním smyslem celé akce však nebyly výsledky, ale pobavení početných diváků, svezení osobností z různých odvětví případně sponzorů, setkání s přáteli. V tomto duchu se nesl celý závod s nebývale vysokým počtem odstoupených. Naštěstí jedinou havárii zaznamenal na úvodním testu Michal Fiala, ostatní odstoupení byly buď vinou technických závad, obrubníků nebo špatným počítáním kol u spolujezdců.

AutoSport.CZ

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >