aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Štajf závodil naplno až do konce sezóny

28. září 2010

Úplně poslední letošní rychlostní zkouška Mezinárodního mistrovství ČR v rally přinesla hned několik dramat. Kromě boje o prvenství na příbramské soutěži se při ní totiž odehrávala i napínavá bitva o ´bramborovou medaili´. V ní sice Vojtěch Štajf s Marcelou Ehlovou své nasazení trochu přepískli, bytelný vůz Subaru Impreza WRX STI je však i přes karosářské újmy dovezl do cíle v první osmičce pořadí.

Hned od úvodu Rally Příbram vyrazil modrý vůz Subaru Czech Rally Teamu vstříc náročné trati bez bázně a hany. Z úvodních tří rychlostních zkoušek hned dvakrát porazila posádka Vojtěch Štajf - Marcela Ehlová úřadující šampióny Krestu s Grossem, přičemž ona jediná porážka byla ovlivněná i potížemi se zavzdušněnými brzdami na úvodním vystrkovském testu. Po Krestově odstoupení se Štajf posunul na druhou pozici ve skupině N a toto postavení si držel vlastně až do samotného závěru rally. Na postu stříbrného ´enka´ se modrý hatchback zabydloval s průběhem soutěže stále pevněji, zároveň se držel na skvělé čtvrté příčce průběžného absolutní klasifikace rally za suverénem ´enek´ Pechem a dvěma vozy Super 2000. Lze říci, že jediným přímým Štajfovým soupeřem zůstával domácí matador Peták, jenž s dalším speciálem S2000 ztrácel před koncem na čtvrtou příčku pouze půldruhé vteřiny.

„Byla před námi poslední zkouška letošního mistrovského šampionátu a tak jsme si řekli, že nemáme co ztratit,“ popisuje dramatický závěr šestatřicetiletý pilot. „Rozhodli jsme se, že do posledních kilometrů dáme skutečně všechno a zkusíme Pepíkovi ujet. Bylo navíc jasné, že v těžkých deštivých podmínkách pojedou hop nebo trop i závodníci na medailových postech, takže jsme v koutku duše snili i o ´bedně´, ke které by nebylo v případě jejich potíží a našeho úspěchu daleko. Dopadlo to ale opačně, v lesním úseku jsem neudržel na cestě auto já a zavadili jsme o strom, který nám notně pošramotil pravý bok a zadní část auta. Takže jsme nakonec byli moc rádi, že jsme dovezli auto do servisu, kde jsme se zdrželi opravami a připsali si za zpoždění penalizaci. Naše Impreza je ale opravdu odolná a i s nepříliš funkčním zadním kolem nás úspěšně dovezla až na cílovou rampu, výhodou naší posádky je také spolujezdkyně Marcela. Ta je natolik silná, že dokázala udržet za jízdy otevírající se dveře, ale zároveň tak obratná, že když po opravách zas dveře nešly otevřít, nastoupila do auta oknem. Naše souhra zkrátka za společný rok postupně spěje k dokonalosti, vyhovujeme si a já se moc těším na další spolupráci s touhle bojovnicí. Máme za sebou pestrý rok, kdy dostala zabrat i technika, objevilo se u ní ještě o něco víc potíží, než jsme čekali. Zřejmě je to daň zvýšenému výkonu a kroutícímu momentu, který jsme dosáhli, ale víme, že jsme teď už s vývojem vozu na minimálně stejné úrovni jako konkurenční značka. Příští rok ale musíme věnovat repasím zejména oblasti transmisí ještě větší pozornost.“

Doplňme, že i přes zmíněné potíže dokončila Rally Příbram posádka Štajf - Ehlová na osmé pozici celkového pořadí, což značilo obhajobu konečné sedmé příčky v národním šampionátu, post nejlépe umístěného vozu Subaru v celoročním hodnocení, vítězství v Pirelli Cupu a také to, že pouze dva piloti produkčních vozů získali ve skupině N více bodů než Vojtěch Štajf. Takže neúspěšná sezóna za námi rozhodně není, ač ambice týmu sahaly i trochu výš. „No nějak nám nevycházejí ty poslední erzety, kromě problémů s transmisemi bychom se měli i více vyhýbat dřevěným překážkám u trati,“ mudruje spolujezdkyně Marcela Ehlová. „Příbram byla tak trochu jako velká část sezóny. Když všechno fungovalo, byli jsme hodně rychlí, ale zase nám nakonec cosi zhatilo dobrý výsledek. I tak jsme skončili v mistráku jako druhá nejlepší smíšená posádka. Snad to příští rok půjde ještě líp, doufám taky, že se k nám neobrátí zády ani naši skvělí příznivci, kterým moc děkujeme za podporu a fandění!“ Celý tým se samozřejmě k poděkování připojuje a děkuje za podporu v celé sezóně i hlavním partnerům, tedy společnostem Subaru ČR a APM Automotive, bez nichž by se závodit nedalo.

Karel Špaček

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >