aktuálně: 37 uzavírek, 22 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Na cestě zpět: v dosud nejtěžší etapě postupuje Aleš Loprais o příčku výše

17. září 2010

Pouště v deltě Volhy? Ano, je to možné, pouštní etapa do Astrachani znamenala další velký souboj, z něhož Aleš Loprais po počátečních problémech vybojoval postup o příčku výše.

Plných 446 kilometrů speciálky, do níž kamiony odstartovaly nezvykle brzy ráno, znamenalo nejdelší měřený úsek letošní Silk Way Rally. Speciálka vpravdě dakarských parametrů jak co do délky, tak co do obtížnosti profilu a zastoupení povrchů, byla další dokonalou prověrkou. Pro Aleše byla velkou příležitostí vrátit se do boje o pódium, ale začátek tomu nenasvědčoval: „V první pětině etapy jsme opět měli navigační problém v souvislosti s chybějícím waypointem, trvalo 15 minut, než jsme se k němu dostali. Mezitím se nás předehnala řada aut a kamionů a nastal úděl nutnosti pomalejší předjet. V obrovských oblacích prachu to bylo opravdu obtížné, za jedním manem jsme dýchali prach skoro 40 minut. Našeho kamaráda Vila Rocu jsme dokázali předjet jen velmi riskantním manévrem a do cíle speciálky mu naložili ještě 35 minut. Dojeli jsme i Franze Echtera, vrátili mu 13 minut z jeho náskoku a v celkovém pořadí se dostali před něj. Byl to obrovský boj, ale my ani Tatra ho rozhodně nevzdáváme a bojujeme dál,“ dodal Aleš Loprais.

Jak Aleš dále potvrdil, šlo o jednoznačně nejtěžší etapu tohoto ročníku Silk Way Rally, a pořadatelé zřejmě nehodlají povolit opratě, protože všehochuť povrchů v Kalmykijské poušti bude pokračovat i dál.

Mimochodem, Alešova slova dokládá i rozpis intervalů dnešní etapy, v níž vládl šestinásobný dakarský vítěz Čagin, jenž zdolával táhlé zatáčky WRC stylem. Čagin však zatáhl hlavně v první části před CP1, kde si vypracoval rozhodující náskok. Aleš Loprais na něj právě v tomto prvním úseku ztratil 28 minut. Na druhém intervalu mezi CP1 a CP2 byl Aleš naopak ze všech nejrychlejší, když stáhl Čaginův náskok o 8 minut. Na posledním intervalu byl Aleš celkově třetí.

V čele se usadila trojice elitních Kamazů, v níž Nikolajev skvěle sekunduje Čaginovi i Kabirovovi, a toto trio už má poměrně pohodlný náskok před další trojicí, v níž v intervalu několika málo minut zuří bitva mezi Mardějevem, Alešem Lopraisem a Franzem Echterem. Za očekáváním opět skončily oba trucky týmu de Rooy a týmového šéfa Gerarda de Rooye už asi svrbí ruce a těší se na návrat za volant v Buenos Aires. Šestá etapa do Jelisty bude jistě znovu míchat pořadím, 400 kilometrů dunami, kamením, pískovými poli i úzkými stezkami má být znovu zásadní prověrkou navigátorů...

Sledujte aktuální sestřihy Silk Way Rally na televizním kanále Eurosport nebo online na kanále Slovenské televize STV3 na adrese www.stv.sk, kliknutím na příslušný symbol kanálu v sekci LIVE v pravé horní části obrazovky.

Jiří Vintr

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >