aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Ogier, vycházející hvězda v zemi vycházejícího slunce

14. září 2010

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dosáhli úžasného vítězství při jejich premiérovém startu na Japonské rally. Posádka Citroën Total World Rally Teamu tak zaznamenala své druhé prvenství v seriálu WRC v kariéře. Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří dojeli na pátém místě, si připsali další body do obou šampionátů.

Třetí den Rally Japonsko nabídl oproti předcházejícím maratónským dnům kratší program. Z celkem osmi rychlostních zkoušek hned šest neměřilo více než pět kilometrů. Posádky Citroën Total World Rally Teamu měli cíle odlišné jako Jin a Jang. Sébastien Ogier na třetím místě se ztrátou 5,4 s se chystal na souboj o vedení s Petterem Solbergem a Mikko Hirvonenem. Sébastien Loeb na šesté pozici a se ztrátou 37,9 s volil vyčkávací taktiku s cílem nevyjít naprázdno a získat co nejvíc bodů, které by ho přiblížily k jeho sedmému titulu mistra světa. Tak to byl ' Banzi' pro Ogiera a ' Zen' pro Loeba!

Po rozehřátí na Bizanu se posádky pustily do Naekawa (RZ 20), výjimce v programu díky 18 kilometrům. Ogier jako pilot druhého továrního C4 WRC jel na krev a zajel nejrychlejší čas a vrátil se do vedení, které ztratil na konci RZ 3. „Rychlostní zkouška se jela na suchu a měl jsem lepší povrch než první dva. Musel jsem to zkusit a jít do brejku.“

Ogier pak zvládal zvýšit svůj náskok na Naekawa 2 (RZ 23) na 11,3 s před Solbergem. „Budu muset být plně koncentrovaný až do úplného konce,“ řekl v průběhu etapy Francouz. „Ještě čekají tři krátké zkoušky a také tři možnosti udělat osudovou chybu.“

Nakonec zůstalo jen u teorie, ve finiši už se pořadí neměnilo a dvojice Ogier - Ingrassia mohla vystoupat na nejvyšší stupeň! „Samozřejmě jsem spokojený s druhým vítězstvím, prvním v barvách týmu Citroën WRT. Nemohl jsem si přát lepší dárek, kterým bych jim oplatil důvěru, kterou mi dali,“ smál se Ogier. „Všechno šlo přesně tak, jak jsme si naplánovali. Nebyl jsem příliš nadšený ze zdejších tratí, ale dokázal jsem přizpůsobit svůj styl jízdy a najít správný rytmus. Myslím si, že jsme přes tento víkend hodně pokročili.“

Byl to nakonec Loeb, kdo dojel pátý, i přes tři nejrychlejší časy poslední etapy. Stejný počet ale zaznamenal i Ogier. „Ještě nikdy jsem takhle nešel za vítězstvím, ale nakonec jsem rád za deset bodů. A náskok 43 bodů na čele pro zbývající tři podniky šampionátu představuje docela uklidňující postavení. Moje kalkulace pro Rally Francie však jsou nakrásně jednoduché - vyhraju titul, když dojedu první bez ohledu na postavení mých soupeřů. Rád bych pogratuloval Sébastienovi k jeho vítězství a mohu vám říci, že najít správnou dávku rychlosti pro japonské podmínky a terén bylo samozřejmě velmi těžké.“

Citroën Sport

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >