aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Třebíčský Martin Hudec povzbuzen stříbrem z Kostelce míří do Pačejova

5. srpna 2010

Třetího ročníku MATRIX M.V. rally KOSTELEC NAD ORLICÍ 2010 se zúčastnil také tým TOBA Czech MH Racing a jistě toho nelitoval. Nakonec z toho byl výrazný úspěch pro posádku Martin Hudec, který skončil na výborném druhém místě a zároveň si tak napravil ne zcela ideální dosavadní průběh sezóny z pohledu týmu.

Soutěž odstartovala městskou speciálkou, kde bylo zároveň k vidění několik soutěžních vozů souběžně na trati. Zatímco Martin Hudec s Jirkou Černochem se na úvod vešel do nejrychlejší čtveřice, kde navíc tři jezdce dělil jen minimální rozdíl dvou desetin sekundy, druhá posádka týmu ve složení Pešl - Juřica mezi obrubníky poškodila svůj modrý vůz. Mechanici ale zapracovali a druhý den modrá EVO devítka mohla opět vyrazit na trať, byť kvůli penalizaci již bez výraznějších ambicí.

„V Kostelci byly moc pěkné tratě. Jak v sobotu pršelo, tak to připomínalo místy enduro. Jarda ( Pešl) přehnal svoje usilí a hned v pátek večer ohnul obě dvě přední ramena, ale auto se podařilo opravit a druhý den startoval v systému Super rally. Jenže na poslední rzetě mu praskl kloub řízení a auto nekontrolovatelně zahnulo do svodidel. Zřejmě to byl pozůstatek rány z předchozího dne,“ popisuje Martin Hudec, šéf týmu a jezdec zároveň. A připomeňme, že je zároveň i dřívějším jezdcem motocyklového endura, takže i proto je součástí týmu také endurová sekce.

„V pátek se nám jelo moc pěkně, dokázali jsme se udžet přes silnějšími vozy i lepšími piloty. Hlavně mě těšilo, že jsme byli před Karlem Trojanem - je to přece jenom velmi známé jméno v českém rallysportu. Druhý den mi hned na prvních brzdách vypadla pod pedály tyčka od heveru, lítala tam a sem a nevěděl jsem ani, co to je. Navíc nám vynechával interkom,vůbec jsem se nedokázal soustředit na jízdu a nezvolili jsme ani úplně nejlepší pneu na ráno a z toho jsme si na RZ4 udělali prekérku. Nedobrzdili jsme do odbočení a při otáčení jsme zapadli a museli nás vytlačit diváci. Moc jim děkuji, jinak bychom tam skončili. Pak už to šlo celkem dobře, na předky jsme řízli pneu a auto už se chovalo mnohem lépe,“ pokračuje Hudec v popisování situace, že cesta za absolutním stříbrem nebyla pro něj nijak snadná.

Sobotní ráno přivítalo posádky i diváky hustým lijavcem, takže bylo nutné dobře zvolit pneumatiky. Bylo to o to složitější, že se nejelo pouze na mokrém asfaltu, ale také na šotolině, kde to opravdu hodně klouzalo.

„Pro nás byl tento závod hlavně o otestování auta na blížící se Pačejov, protože nás auto nedovezlo do cíle pěkně rozjeté domácí Rally Vysočina, kde nás zastavilo čidlo vačky a hlavně to byl takový trénink. Škoda Jardy, zajížděl pěkné časy. Myslím, že mu tento povrch určitě vyhovoval,však je to starý offroaďák.Bylo vidět, že počasí se soutěží dost zacvičilo a všichni jezdci měli nějaké problémy,“ pokračuje JUDr. Hudec a nakonec přidává i historku, že si chvíle slávy vlastně ani příliš neužil : „Protože byl dost veliký zmatek v časovkách a výsledky nebyly hned, tak jsme ani nebyli na vyhlášení, protože jsme nepočítali s tím, že se dostaneme až na stupně vítězů....“

Třebíčský jezdec si dobře vedl také na červencové Rallye Vysočina, kde nakonec ale po dobře rozjeté soutěži cíl neviděl. „Vysočina mě hodně mrzí, jeli jsme rychle, v některých pasážích si myslím, že i na hranici auta. Moc mě to bavilo, o to víc pro mě bylo těžké odstoupit.Objevil se totiž problém se startérem a nejen s ním. Zkoušel jsem auto nastartoval dlouho, ale čidlo se zřejmě důsledkem vysokých teplot přehřálo a přestalo fungovat. Auto na RZ 6 začalo vynechávat, vůbec jsem nemohl zařadit pětku a na těch rovinách jsme hodně ztráceli. V cíli šestky pak auto vyplo úplně. Když jsme ho po dokončení soutěže přijeli vyzvednout, chytlo na první ťuknutí - prostě smůla. Jarda zase musel odstoupit kvůli poruše brzd na stejné zkoušce. Ještě, že na to přišli před RZ 6 a nebyl z toho nějaký karambol,“ přidává Hudec ještě důvody odstoupení obou posádek z nedávného „Kunžaku“.

O víkendu třebíčský tým vyráží do Pačejova, kde je avizována výborná konkurence. Navíc pomýšlí na zahraniční start na závodu ME ve Francii - Rallye Antibes, která se pojede v říjnu.

Pavel Jelínek

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >