aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Mikko Hirvonen o Grönholmovi i o pozici v týmu Ford

13. srpna 2007

Finský pilot Mikko Hirvonen udělal za poslední dva roky obrovský pokrok kupředu a v dnešní době je v podstatě jediným jezdcem, který dokáže na šotolině či sněhu držet krok s jezdci Sébastienem Loebem a Marcusem Grönholmem.

Není tak vyloučeno, že se z něj již v příštím roce stane jednička továrního týmu BP Ford WRT, pokud se rozhodně jeho řady opustit Marcus Grönholm.

Na jaký výsledek si věříte v Německu?

„Bude to velmi záludná rally. Pojedeme s novým vozem, ale přesto očekávám, že budeme hodně v popředí. Jede se po různém povrchu, který se často mění. Každý den je v podstatě úplně jiný. I přesto si myslím, že to bude asi boj především mezi Fordem a Citroënem.“

Jste spokojený se svým výsledkem ve Finsku?

„Byl to fantastický výsledek pro celý tým Ford. Mě to také hodně povzbudilo do dalších soutěží. Mohu tak více očekávat od rychlé Novozélandské rally, nebo od Japonska. Opravdu se těším na další šotolinové rally.“

Ve Finsku jste jeli v novém voze. Byl to velký rozdíl?

„Myslím, že velký ne, ale určité rozdíly by se tam našly. Při testech nebylo skoro nic znát. Při samotné rally se ten rozdíl ale projevil mnohem více. Doufám, že stejně tak dobře bude Focus WRC 07 reagovat i na asfaltu.“

Sébastiena Loeb zatím v Německu nebyl nikdy poražen. Změní se to letos?

„Nebude to lehké. Zná dobře tamější rychlostní zkoušky, jelikož jsou v blízkosti jeho domova. Určitě se ale o to pokusíme. Nesmíme ale zapomínat ani na Daniho Sordá, který je na asfaltu výtečný. Myslím, že to bude velmi důležitá rally pro šampionát značek.“

Hodně se spekuluje o tom, že po letošní sezóně skončí Marcus Grönholm. Víte o tom něco?

„Bylo by to špatné. Chci, aby zůstal. Pak už by totiž bylo na mě, abych byl nejrychlejším Finem v šampionátu (smích). Myslím, že by bylo hodně lidí, kterým by v mistrovství světa chyběl.“

Byl byste poté ve Fordu pod větším tlakem?

„Nevím... Ani nevím, jestli bych se stal jezdcem číslo jedna. Kdo ví? Zatím to není na pořadu dne. Pod větším tlakem nebudu, protože už jsem dostatečně zkušený a umím se s tím vypořádat. Uvidíme, co se stane...“

Jak se podle vás rozhodne?

„Mám takový pocit, že asi zůstane, ale je to jen můj osobní názor.“

Těšíte se na zbytek sezóny?

„Ano, čeká nás několik šotolinových rally, ale také asfaltové. K tomu nová v Irsku. Určitě to bude ještě hodně zajímavé. Trochu se obávám toho Irska, kde to bude pro jezdce záludné. Slyšel jsem už hodně různých informací o počasí i o povrchu. Asi to bude hodně tvrdá rally.“

V šampionátu jste nyní třetí. Chcete se dostat na druhé místo před Sébastiena Loeba?

„Určitě se pokusím mu přiblížit. Dobře ale vím, že porazit jej na asfaltu nebude jednoduché. Pokud se mu ale něco nepovede, chci být těsně za ním a využít toho. Rozhodnout by tak mohla až Britská Rally.“

Richard Vlček

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >