aktuálně: 37 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jaromír Tarabus osmý se Škodou Fabia S2000

9. července 2010

Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát dokončila Rally Bohemia, na jejímž startu se sešla silná mezinárodní konkurence, na osmém místě absolutního pořadí. V pátém podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se posádka Czech Ford Rally Teamu výjimečně představila s vozem Škoda Fabia S2000.

Škodou Fabia S2000 Tarabus s Trunkátem nahradili Ford Fiesta S2000, s nímž se letos pravidelně objevují na startech českých mistrovství a který Tarabus poškodil při výletu mimo trať při předsoutěžním testu. Za volant Fabie S2000 Tarabus usedl podruhé v kariéře.

„S Fabií S2000 jsme sice absolvovali Rally Vsetín 2009, ale to byla kraťoučká soutěž, kterou jsme kvůli technické závadě ani nedokončili a která se jela za odlišných podmínek než Bohemka. Příliš zkušeností jsem proto nemohl využít. Ale před startem Rally Bohemia jsme stihli natestovat zhruba čtyřicet, padesát kilometrů, abychom se s vozem alespoň trochu seznámili,“ říká Jaromír Tarabus.

„V samotném závodě se mi pak s Fabií jelo dobře. Jak Fiesta, tak Fabia jsou kvalitní auta, která se pohybují v popředí tabulek šampionátů. O jejich výsledcích pak rozhoduje nastavení a to, jak dokáže jezdec jejich kvalit využít. Ani s Fiestou zatím nejsme na stu procentech jejích možností a podobné to bylo i s Fabií. Myslím, že náš výsledek s Fiestou by byl velmi podobný,“ vysvětluje Tarabus.

Vystoupení v páteční 'superspeciálce' Rally Bohemia na okruhu v Sosnové se Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi vydařilo. Na vítězného Juho Hänninena ztratili 1,1 sekundy a tímto časem se zařadili na čtvrté místo průběžného pořadí. Na následujících klasických rychlostních zkouškách Tarabusovi brzy vyvstali soupeři ve Vojtěchu Štajfovi a v polském jezdci Kajetanu Kajetanowiczi. V souboji s těmito dvěma piloty Tarabus s Trunkátem dokončili sobotní etapu Rally Bohemia na osmém místě. Zatímco Štajf se dokázal v předposlední rychlostní zkoušce etapy před Tarabuse prosmýknout, Kajetanowicze udržel pilot Czech Ford Rally Teamu za svými zády. Těsné časové rozestupy však nenechávaly na pochybách, že souboj bude pokračovat i v dalším dni rally.

Podle předpokladů i ve druhé etapě Rally Bohemia Tarabuse zaměstnával souboj se Štajfem a Kajetanowiczem. O výsledku rozhodly poslední tři měřené úseky. Ve čtrnácté rychlostní zkoušce se Tarabus dostal před Kajetanowicze, který mu však vzápětí útok úspěšně vrátil. Když pak v závěrečné rychlostní zkoušce havaroval Vojtěch Štajf, Jaromír Tarabus se posunul na osmou příčku; souboj s Kajetanem Kajetanowiczem prohrál o 4,1 sekundy.

„Soustředili jsme se na Poláka Kajetanowicze a Vojtěcha Štajfa. Oba jeli velice pěkně, zvlášť Vojta předvedl skvělý výkon, bohužel měl v poslední erzetě smůlu. Kajetanowiczovy výsledky byly rozkolísanější, ale nakonec byl rychlejší než my.

Co se týče našeho výsledku, jsem rád, že jsme do Rally Bohemia vůbec odstartovali po havárii v předsoutěžním testu. Velmi mi pomohlo usednout znovu za volant závodního vozu. Ještě v průběhu středečního tréninku se zdálo, že start soutěže zažiju jen jako divák. Dvoudenní závod s časem a hromadou problémů jsme však vyhráli. Můj manažer si ani na chvíli nepřipustil, že bych měl na Rally Bohemia skončit jako divák. Proto bych chtěl poděkovat všem, kteří se podíleli na realizaci našeho startu. Danu Trunkátovi, technikům Škoda Motorsport, týmu K.I.T. Racing a mechanikům. Výsledek je takový, jaký je, ale jsme realisti, na absolutní špičku zatím nemáme. Takže jsme rádi za slušné body, kterých jsme tu dosáhli. Souboj s Polákem Kajetanowiczem a dalšími zahraničními jezdci byl určitě oživením a my jsme si ho užili,“ dodává Jaromír Tarabus.

„Byl to zajímavý týden, ale i to k závodům patří. Z důvodů pracovního vytížení jsem se nemohl zůčastnit dvoudeního testu. Když mi pak Mirek zavolal v úterý dopoledne, že havaroval, původní plán příprav na Rally Bohemia vzal za své. Během dne jsem své věci několikrát vybalil a zase uložil do tašky. Kolem půlnoci jsme se dohodli, že letošní ročník Rally Bohemia aspoň odtrénujeme. Ještě ve středu dopoledne jsem si myslel, že jediný start, na který se o víkendu postavím bude maraton na horských kolech. Jsem ale velmi rád, že jsem mohl nakonec usednout do své závodní sedačky,“ doplňuje Dan Trunkát.

Dalším vystoupením Czech Ford Rally Teamu a posádky Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát bude zlínská Barum Rally, na jejímž startu se znovu sejde silná mezinárodní konkurence.

Czech Ford Rally Team

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >