V polovině června na Rally Krkonoše vybojoval vsetínský JT Říha group rally team zásluhou Martina Vlčka letos potřetí umístění v TOP 10 absolutní klasifikace.Cílovou rampou úspěšně projeli i Tomáš Kubiš, Libor Paško a Zdeněk Zdráhala. Pouze Tomáš Růžička nepokořil krkonošské erzety.
Martin Vlček se spolujezdcem Pavlem Švajdou odjížděli do Krkonoš navázat na velmi dobré výsledky z předchozích soutěží. V Lužických horách dojela posádka pátá a na Kopné sedmá. Pouze na úvodním sprintu sezony v Třebíči byla dvojice klasifikována na 15. místě. V krkonošských luzích a hájích čekalo na Martina s Pavlem osm rychlostních zkoušek se 75 ostrými kilometry. Pilot Mitsubishi Lancer EVO IX nezačal ve čtvrtém sprintu nejlépe. „Začali jsme smolně, neboť prakticky celou první sekci jsme jeli bez mezinápravového diferenciálu. Tím pádem jsme měli chvilku předokolku, chvilku zadokolku. To vše až do servisu. Smůla pro nás byla, že servis byl v polovině soutěže,“ objasnil potíže z úvodu soutěže Martin Vlček. Přesto si posádka počínala s nesprávně fungujícím Mitsubishi velmi dobře a v průběžné klasifikaci byla na 12. místě. Přesto nastaly i krizové situace.
„My jsme byli v Krkonoších prvně a na erzetách bylo hodně pastiček v podobě vytahaného bláta. Kdo si na toto nedal pozor, tak na to dojel. Což bylo vidět i podél trati a v příkopách. Nám se podařilo třikrát právě v souvislosti s nefungující mezinápravou dostat lehce mimo trať. Auto se v těch chvílích chovalo přetáčivě a k tomu se vázalo i nevyvážené brzdění vozu,“ prozradil nepříjemnosti Vlček. V druhé polovině soutěže Martin Vlček s Pavlem Švajdou poskočili o dvě místa v absolutní klasifikaci vzhůru. Soutěž dokončili na 10. místě a ve třídě N4 bodovali šestým místem. „Jsme s výsledkem spokojeni. To, co se nám přihodilo během soutěže, nemohl nikdo předvídat. Pro nás bylo důležité, že mechanici dali vše během servisu do pořádku. Auto je v cíli celé, a to je hlavní,“ shrnul sprintový víkend Vlček.
Výborný vstup do soutěže zaznamenal v Krkonoších Tomáš Růžička se Subaru. Úvodní zkouška vyšla zlínskému jezdci, kterého opět navigoval Jan Jurčík, velmi dobře. Na 10,38 km dlouhé erzetě sice Tomáš dostal od Prokopa půlminutu, ale celkově zajel Růžička 12. čas. Pak ovšem nastaly pro posádku krušné chvíle. Ale vše pěkně popořádku z Tomášova pohledu. „První rychlostní zkouška nám vyšla velmi dobře. Jel jsem podle rozpisu a během zkoušky jsme neměli jedinou krizi. Sám jsem byl v cíli z času hodně mile překvapen. Na druhé zkoušce jsme hned v první zatáčce dělali hodiny a ztratili tady asi 15 sekund. Třetí zkouška mě začala bavit, ale asi čtyři kilometry před cílem odešlo u Subaru turbo. Za cílem zkoušky jsem volal Jarkovi Tomaštíkovi, zda pokračovat. Po zralé úvaze jsem odevzdal jízdní výkaz, neboť hrozilo vážnější poškození vozu. Je mi to moc líto, protože jsem se v Krkonoších cítil velmi dobře. Erzety se mi zamlouvaly a pokud by auto fungovalo, mohl bych atakovat výsledky v první patnáctce. Ale takové jsou závody,“ zhodnotil krátké vystoupení Tomáš Růžička.
Třetí do party JT Říha group rally teamu byl i v Krkonoších Libor Paško se spolujezdcem Romanem Opletalem. Subaru Imprezu STi dovezli Libor s Romanem na 29. místě absolutního pořadí a 15. místě ve třídě N4.
I v Krkonoších zajišťoval Tomaštíkův tým servis pro další dva vozy. S Mitsubishi Lancer EVO VII startovali Tomáš a Karel Kubišovi. Po odjetí všech rychlostních zkoušek dokončili sprint na 25. místě absolutně a 13. místě ve třídě N4. „Byly tady krásné, ale trošku rychlé erzety. Zejména první kolo bylo velmi náročné díky vytahanému blátu. Na druhé kolo erzety oschly. Nám se podařily dvě větší krizovky, ale obě jsme ustáli. Obzvláště jedna, kdy jsme ve větší rychlosti skončili na jiné cestě, než kde jsme měli být, byla hodně humorná. Stál na ní totiž cyklista a ukazoval nám, že tudy jet nemáme. Sprint se nám líbil a s výsledkem jsme spokojeni,“ konstatoval po soutěži Tomáš Kubiš.
Do výčtu vozidel servisovaných týmem JT Říha group rally team patří i modrožlutý Renault Clio Sport. Pro krkonošský sprint si jej zapůjčil Zdeněk Zdráhala s Janem Kulajdou. Z východu Čech si posádka odvezla pohár za 3. místo ve třídě A7 a celkově obsadila 49. příčku.
Dalším podnikem, kde bude JT Říha group rally team mít své zastoupení, bude Rally Vysočina startující v polovině července.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.