aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák v Krkonoších bronzový

23. června 2010

Jaroslav Orsák letos bojuje na třech frontách a stejně jako loni se mu nejlépe daří v rallysprintovém šampionátu. Při čtvrtém dílu seriálu Rally Krkonoše v Trutnově obsadil obhájce titulu třetí příčku. Na stupních vítězů tak doprovodil dva mistry volantu - úřadujícího juniorského mistra světa Martina Prokopa a několikanásobného českého mistra Romana Krestu. Ačkoliv pětadvacetiletý valašský jezdec s produkčním Lancerem Evo 9 jeden z letošních závodů vynechal, postoupil na druhou příčku v průběžné tabulce.

Do podhůří Krkonoš přicestovala posádka Orsák - Vajík s jasným cílem vybojovat co největší počet mistrovských bodů. Úkol to nebyl jednoduchý, protože tradičně silné startovní pole speciálů kategorie WRC a Super 2000 obohatil atraktivní host z mistrovství světa Prokop s Fordem Fiesta S2000. Jarek Orsák se tentokrát vrhl do víry bitvy o sekundy od prvních kilometrů. Jeho nasazení poněkud přibrzdila „krizovka“ v rychlé pasáži úvodní vložky, kde neodhadl nájezdovou rychlost a oranžové mitsubishi se svezlo mimo stopu. Situace se naštěstí obešla bez následků a dva následující druhé absolutní časy vynesly Orsáka na výborné třetí místo těsně za Romana Krestu. Před závěrečným měřeným testem první poloviny soutěže ztrácel na Krestovu stříbrnou příčku pouhých 0,6 s. Na RZ 4 však přišlo další varování. „Asi jeden kilometr po startu jsem přebrzdil zatáčku a museli jsme se otočit,“ vysvětlil Orsák v servisu příčinu, proč zajel až sedmý čas.

Kresta mu odskočil jen o jednu sekundu a posádka Orsák -Vajík se ve druhé sekci znovu pokusila svoji ztrátu na lídra tabulky stáhnout. Po šesté vložce však bylo jasné, že útok na stříbrnou pozici není reálný a Jarek zvolnil. „Je nesmírně těžké držet s Krestou krok,“ přiznal v cíli Jaroslav Orsák. „Vyžaduje to maximální koncentraci a nasazení. Moje jízda navíc tentokrát postrádala plynulost a dělal jsem drobné chyby. Přesto si cením, že jsme Romana dokázali na úzké uskákané technické trati několikrát porazit. Bronz je samozřejmě výsledkem celého našeho týmu. Auto připravované týmem K.I.T. Racing jelo opět naprosto bez problémů a mohl jsem se plně věnovat řízení.“

Ani o prázdninách si Orsák od volantu soutěžního vozu neodpočine. První červencový víkend ho čeká mladoboleslavská Rally Bohemia a o týden později Rally Lubeník na Slovensku.

Zdeněk Weiser

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >