Druhé dějství mezinárodního českého šampionátu v rally se odehrál uplynulý víkend na Šumavě. Naše nejstarší automobilová soutěž Rallye Šumava v Klatovech nabídla opět strhující bitvu o vítězství. Za favorizovaným kvartetem jezdců bojujících o absolutní prvenství vedl zbytek startovního pole podobně jako při úvodní Valašské rally Jaroslav Orsák. Také tentokrát mu výborná pátá příčka vyklouzla mezi prsty, naštěstí to nebylo tak dramatické jako v prvním případě. Vinou dvou defektů pneumatik valašský mladík v závěru soutěže klesl na šesté místo.
Karty byly namíchány už na tradičním Klatovském okruhu, kde se čtveřice Valoušek, Kresta, Tarabus a Pech okamžitě odpoutala od „zbytku světa“. Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík vstoupila se svým Lancerem Evo 9 sk. N do závodu šestým časem. Hned na následujícím měřeném úseku Orsák předstihl Štajfa a zabydlel se na páté pozici. Během páteční etapy si postupně vypracoval půlminutový náskok na svého nejbližšího pronásledovatele, kterým byl celou soutěž Vojtěch Štajf s Imprezou Sti N15. „První etapa probíhala přesně podle plánu. Našim cílem bylo páté místo a to se nám dařilo bez problémů držet. Mitsubishi se nám povedlo po Třebíči doladit a fungovalo výborně. Jen já jsem se nějak nemohl dostat do tempa,“ posteskl si večer v Klatovech pětadvacetiletý jezdec.
V sobotu čekalo na jezdce ještě osm rychlostních zkoušek a zdaleka nebylo rozhodnuto. Orsák ztrácel na Pecha s nejrychlejším produkčním vozem více než minutu a jeho jediným úkolem bylo udržet skvělé umístění až do cíle. Na první ranní osmnáctikilometrové vložce však dokázal zajet čtvrtý čas a projel cílem o 12 sekund rychleji než Pech, který jel jen s pohonem zadní nápravy. V podobném duchu se nesla situace během celé první sekce a Pechův náskok se smrskl na 23,7 s. Štajf si nadále udržoval uctivý půlminutový odstup.
Na RZ12 se bohužel situace otočila. Orsák prorazil pneumatiku, ztratil 35 sekund a klesl na šestou pozici: „Levým předním kolem jsem trefil kámen a osm kilometrů jsme museli absolvovat s defektem pneumatiky. V závěru soutěže jsme se ještě snažili dohnat ztrátu a Štajfa předstihnout, ale vinou rozhozené geometrie přední nápravy se nám to nepodařilo.“
Strhující duel nakonec rozhodla finálová vložka. 2 km před cílem přišel druhý defekt pneumatiky a Jaroslav Orsák se definitivně musel spokojit se šestým místem.
Ani druhý den technika nezklamala a tým K.I.T. Racing pracoval opět na jedničku. Dalším startem posádky Orsák - Vajík bude slovenská Rallye Prešov na konci dubna. Jede se bohužel ve stejném termínu jako Rally Lužické hory, takže při druhém rallysprintu sezony Orsáka neuvidíme.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.