aktuálně: 37 uzavírek, 8 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

JT Říha group rally team připraven na sezonu

18. března 2010

Na novou motoristickou sezonu je připraven i největší rally tým na Vsetínsku. Celkem šest posádek zastupuje JT Říha group rally team a příznivci automobilových soutěžích je budou moci spatřit na třech různých mistrovství. Vedle domácího mezinárodního a rallysprintového mistráku to budou i vybrané soutěže mistrovství světa.

V těchto dnech má Jaromír Tomaštík coby šéf vsetínského rallyového týmu již jasno, jak by měla vypadat letošní sezona. Prioritní budou jednodenní soutěže, kde startuje převážná většina posádek týmu. „Plánujeme pro letošní sezonu účast jak na jednodenních rally neboli sprintech, tak i na vybraných soutěžích velkého mistráku. K tomu bych rád připočetl i několik startů v mistrovství světa a na konci sezony opět start na Pražském rallysprintu i Mikuláš rally ve Slušovicích. Co se týká jednotlivých posádek, tak náš tým se rozšířil. K standardní dvojici Martin Vlček a Tomáš Růžička přibyl Libor Paško, který premiérově pojede se Subaru Impreza kompletní domácí mistrovství ve sprintrally. Pod naše křídla spadají i Tomáš Kubiš a Martin Kašík,“ přiblížil plány i obsazení týmu Jaromír Tomaštík.

Martin Vlček by měl letos znovu startovat s Mitsubishi Lancer EVO IX. Tomáš Růžička a Libor Paško pak budou usedat do Subaru Impreza. Rožnovský „Kubi“ Tomáš Kubiš zůstává věrný svému červenému sedmičkovému lanceru. Ke změně nedochází ani u Martina Kašíka a diváci jej opět uvidí v Renaultu Clio. Všech pět jezdců bude v sezoně bojovat o body do rallysprintového mistrovství. Do výčtu postupně přibudou i vybrané soutěže z mezinárodního mistrovství. „Zatím ještě není zcela jasné, o které konkrétní soutěže půjde. Jisté je, že Martin Vlček, Tomáš Růžička a Tomáš Kubiš se objeví na startu Valašské rally. Uvažujeme i nad starty v Hustopečích, na Barum rally a v Příbrami. Další starty jsou zatím v jednání,“ naznačil nejbližší účast týmu vsetínský jezdec.

Z domácích tratí se nyní přesuňme na soutěže světové. I tady by měl mít JT Říha group rally team své zastoupení. „Já osobně se nyní snažím skloubit závody na domácích tratích, které jsou poměrně obsáhlé, se závody v zahraničí. Máme zatrhnuté čtyři světové soutěže, a to v Bulharsku, Německu, Francii a Španělsku. V této chvíli je ovšem nejvíce ohrožen start ve Španělsku, neboť ve stejném termínu by se měl jet vsetínský sprint. Po loňské zkušenosti, kdy jsme tým rozdělili (část byla ve Španělsku a část na sprintu v Jeseníkách), jsme došli k závěru, že je to tak logisticky náročná práce, že letos tímto směrem zřejmě nepůjdeme. Dále uvažuji o startu na Barum rally. Na konci sezony bych chtěl startovat jak na Pražském rallysprintu, tak i na Mikuláš rally ve Slušovicích. Tady se budu snažit vyjet s technikou WRC. Není tajemstvím, že v souvislosti s WRC jednáme i o startu na vsetínském rallysprintu na konci října v případě, že nebudeme startovat ve Španělsku,“ odhalil své aktivity v letošním roce Jaromír Tomaštík.

Vsetínský rally tým ovšem nemyslí pouze na závody, ale také na své příznivce. Právě pro ně bude určena příjemná novinka. „Uvažujeme a snažíme se dopilovat jakési testovací dny, které budou určeny hlavně pro jezdce, ale také pro sponzory a naše příznivce. Je to cestička pro fanoušky, aby poznali rally a jeho zákulisí i z druhé stránky. Mělo by se jednat o testy před rallysprintovým závodem. Tady je prostor, který bychom rádi využili jak pro nastavení auta, tak i pro svezení příznivců týmu,“ prozradil zajímavost Jaromír Tomaštík.

„Chtěl bych popřát všem posádkám reprezentujícím JT Říha group rally team, aby se jim v sezoně 2010 dařilo co nejlépe. Zkušenějším, aby se ve výsledcích dostávali co nejvýše a těm méně ostříleným soutěžákům, aby posbírali co nejvíce zkušeností, informací a postřehů. Naším cílem je připravit všechna závodní auta tak, aby co nejlépe uspěla a abychom na konci roku mohli konstatovat, že naše letošní sezona byla úspěšná po všech liniích,“ popřál na závěr vše nejlepší svým svěřencům i týmu Jaromír Tomaštík.

Miroslav Vebr

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >